Forget what we're told

...before we get to old

"Go, Go, español español español. Go, Go, español español español"

Sjukt harligt var det igar och jag sager bara en sak; Man har inte upplevt riktigt fotboll om man inte upplevt den pa en bar med spanjorer. Jikes vad jag alskar spanjorer..lite speciellt super sota servitriser (heter det servitris nar det ar en manlig sadan??) som springer runt hela tiden och ler varldens sotaste leende. For att citera Mina; "Da har man nagot att kolla pa nar inte Torres ar i bild" hahaha, sa bast <3
Vi fick annars nastan precis som vi ville.. Spanien vann (jag undrar om jag varit sa glad som nar slutsignalen lat och alla spanjorerna skrek och borjade sjunga runt mig) och Torres fick spela. Det anda var att Ramos missade sitt mal, men men..I love him anyway. Jag har ocksa borjat foralska mig lite i Casillas, killen maste ju arligt vara nan form av spansk gud!! Sjukt bra ar han iaf och jag kanner mig stolt over att han ar en av mina killar :)

Samtidigt som man overost med gladje och man ville sjunga med i alla ramsor man horde utifran gatan nar vi var i lagenheten sa kande man ocksa sorg. Sorg over att vi aker hem pa lordag och darmed missar finalen. Visst, vi far se den hemma och fy sjutton vad jag ska halla alla mina tummar..men fatta kanslan att se finalen har..har bland varldens mest underbaraste manniskor. Bara tanken pa det gor mig lite tarogd. Inte blir det ju battre av att en tjej som satt vid varat bord klappade mig pa axeln efter matchen, log och sa "Har pa sondag tjejer!". suck. En liten klump i halsen kom allt nar jag fick forklara att vi ska aka hem till Sverige pa lordag. Hon sag allt lite ledsen ut och med handen pa hjartat..hur manga svenska skulle ha gjort som hon gjorde? Typ none! Det ar bara spanjorerna..det ar bara madrileños.

Efter igar sa tvivlar jag inte en sekund..Madrid ar helt klart en del av himmelriket! And I love it..
Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: agnes

servitör är det maskulina ordet ;)

2010-07-08 @ 12:34:15
URL: http://fakestar.blogg.se/
Postat av: emma

haha, jag kom pa det ;D

2010-07-09 @ 12:43:34
URL: http://rockpophiphop.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0