You sometimes make me sad and blue

...wouldn't have it any other way

Dagen efter, dagen då man kan pusta ut och inse att alla andra länder var lite bättre än Sverige. Dagen då man kan säga..I told you so!

Precis innan ESC drog igång igår sa jag till min söta lilla familj "Asså, alla tror på tyskland, men jag vill inte att dom vinner! Bara för det kommer dom ju göra det..jo, Tyskland kommer säkert vinna allt!!"
När jag och min kära syster va på väg hem från betet där vi släppt av Schplutt och Busen lyssnade vi på ESC-skivan och Turkiets låt började dåna ur högtalarna. Jag sa då "Asså..dom här är bra, RIKTIGT bra! Det skulle inte förvåna mig om dom kom högt, kanske inte en seger men nog kan det bli en andra plats!"

Får jag bara tala om vad som hände efter röstningen igår..
Tyskland på första plats
Turkiet på andra plats
....I told you so!

Det jag tippat innan gick ju inte lika bra..Azerbaijan kom på en femte plats, och Grekland var i topp 10 (det är allt jag begär!! <3)
Lite sur blev jag när Sverige först inte gav så mycket som ett ynka litet poäng till Grekland (och jag röstade faktiskt!!) och när man sen fick veta att Sverige var endast FEM poäng från en final! Fem poäng som tog ifrån oss just det där att vi varit i final varje år! Fem poäng...

MEN, segern gick ju som sagt till Tyskland och oj vad rörd jag blev när det var klart att hon vann. Det där om att jag inte ville att hon skulle vinna försvann och jag tycker nu att ingen förtjänade segern mer än Lena. Skönaste tjejen också.."Do I have to sing now?" haha :D:D:D



Stort Grattis!!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0