Baby belong to me

Jag skriver ett litet snabbt inlägg innan jag kryper ner i sängen. Det är så tråkigt att bara uppdatera listan, men just nu är det så mycket plugg att jag typ inte hinner annat. Manusanalysen är snart i full rulle. Jag har 25 sidor kvar att läsa på det sista manuset så ska jag bara läsa igenom kapitlet i boken en extra gång så ska jag skriva ihop de där sidorna. Det jobbiga är att vår lärare, som vid det tillfället kommer vara en viss männsika, kommer gå igenom allas analyser och så. Hur pinsamt som helst, man vill ju gärna inte skriva något dåligt då! Dessutom ska vi förbereda en 20 minuter lång opposition på en annans treatment till då. Jikes. Hur ska jag få ihop och prata i 20 minuter om en av de andras treatment? Helt omöjligt. 
Agneta förklarade också idag på seminariet att det var sista gången vi hade henne. Snyft. Jag gillar Agneta. Jag vill inte byta. Inte. Inte. Inte. Dessutom kommer de snurra runt lite i grupperna så vi inte fastnar med samma manus om och om igen. Tydligen behöver vi få se lite annat också. Hmm. Det är en männsika som jag hoppas jag inte hamnar med igen. Resten hamnar jag gärna med igen. Den människa jag har lite svårt med var inte med idag så det var ju lite perfa. Suck. Kan saker inte bara fortsätta som vanligt? Jag hatar förändringar. Hmm.

Imorgon är det föreläsning med en av killarna som skrivit manusen till Jägarna-filmerna. Det ska bli intressant. En som är inne i branschen mer än bara de vi är vana med liksom. Någon som faktiskt skrivit något man känner igen. Det är bra. Intressant. 

Usch, jag har så mycket som måste ut. Idéer. Scener. Vet inte vart jag ska göra av dem. Inte passar de in på mitt manus. Ett nytt kanske. Två verk ska vi ge ut på något sett innan vi ska gå met i dramatiskaförbundet. Ett råd av Agneta. Jag vill gå med där. Men hur enkelt är det att få någon att köpa just det jag skrivit? Det behöver inte gå upp på bio och så, men det måste ha "köpts" av någon. Hmm. Man kan ju hoppas det någon gång händer. Jag håller tummarna hela tiden. Nu måste jag bara få detta perfekt. Det ska gå. 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0