Even when time make your heart break


Kära vänner!

Det är bra att ha er. Ni betyder mycket. Just nu sitter jag och skriver, skriver och åter skriver på mitt treatment. Hela tiden har jag tänkt att det handlar om kärleken till något som gör att livet blir lite bättre, i detta och i mitt fall Real Madrid. För er kanske något annat sportlag, eller något helt annat. Jag skrev just ner en ny scen som jag inte haft förut när det plötsligt slog mig att det inte är det enda jag vill föra fram med mitt manus. Denna scenen var om vänskap. Nästan allt som kan skita sig skiter sig i denna scen, men det slutar med att de alla tre skrattar tillsammans i slutet. De bryr sig om varandra och de är det bästa i varandras liv. Vänskap. Helt plötsligt känner jag att just vänskapen blir bortglömd bland allt annat och att den kanske inte värdesätts så högt, åtminstone inte i mitt liv. Med det är en fin sak. Näst till kärleken. Plötsligt fick alltså mitt manus en helt ny mening också; att gen vänskapen ett nytt ansikte. För den är viktig. Även om den ofta tas för given. Gör inte det...

Nu när jag berättat det kan jag återgå till pluggandet i allmänt och lite smått & gott. Igår hade jag helt kört fast i mitt treatment och kände att det aldrig skulle gå att fixa. Idag släppte allt och jag har hela akt 1 plus början på akt 2 klar. Dock skrev jag en del som skönlitteratur och då lär mitt betyg falla lite om jag säger så. Dock har jag skrivit i kladden så jag får nog ändra lite då jag skriver in det i det rätta dokumentet sen. Åh vad bra det känns när det lossnar! Nu är jag dock fast lite igen och vet inte hur jag ska fortsätta. Därför tänkte jag skriva lite tenta nu. Jag har ju ganska bra koll på det jag ska skriva så jag borde liksom kunna bara skriva och sedan lägga in lite till boken vi ska ha senare när jag vet mer vad jag kan leta efter liksom. Mitt problem med tentan är ju bara det här att jag ska skriva om fantasy och en del av fantasy är ju att det allt som oftast inte är endast en film. Ta Härskarringen till exempel, där är det tre filmer. Hmm. Men jag får kanske förklara mig lite i tentan så går det nog. Jag hoppas...

Jag kan avslöja också att min bokhylla jag skrev om nu ser bättre ut. Jag tycker det blev lite hemtrevligt. Helt på topp är det inte, men jag kan leva med det ; ) Bild kommer senare. Hmmm, jag undrar hur många bilder jag utlovat, men aldrig lagt upp... Haha. Men det kommer...snart.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0