Speak to me

Asså, så här jag jag inte hålla på! Jag är en urusel bloggare...men, nu är jag tillbaka och hoppas jag kan vara lite mer uppdaterande ;) Anledningen till min bortgång (ja asså, jag är ju inte död eller så, men att jag varit borta från bloggen...) stavas skola och körkort. Det har varit ganska mycket i skolan den här veckan, ska dra det lite snabbt..

Måndag: Introduktion. Vi fick veta lite vad som väntar oss och så berättade hon om varför vi läst som vi gjort på A-kursen (med tanke på att det inte var så mkt film..) och att det blir färre och färre som klarar den kursen. Det kändes ju bra.. Men, det lät som den här kursen blir lättare och framför allt roligare! Efter skolan träffade jag iaf Martina och det var trevlans! Längesen vi sågs nu.. Lite lunch på baguette och sen en liten rundvandring på Campus blev det. Vet inte om jag var till så mkt hjälp, men men. Tror iaf jag fick med allt de sa till oss när vi gick rundvandring när jag började :)
Tisdag: Körlektion och Teoriprov. Körlektionen gick bra, men sen ska vi ju inte snacka. Kuggade teoriprovet med två poäng! Kändes inte så bra just då och jag mådde ganska dåligt efteråt (därav anledningen till att jag inte bloggade då...). Men, nu har jag hunnit prata med mamma, Ia, Martina, Mina, Katrina och körläraren och det känns bättre. Min lärare frågade vad jag hade fel på eller om det var något jag tyckt var svårt och berättade om min långsamma metod i början och då förstod hon att jag inte klarade det. Byta metod till nästa gång vill jag lova! Då borde det gå bättre...
Onsdag: Filmdag! Vi kollade på 3 filmer i skolan och jag ju säga så här, vi såg inte på film hemma sen. Blev dock lite positivt överaskad av filmerna. Den första sa våran lärare innan hon satte på den att vi skulle tycka var jätte dålig, ingen gillade den efter första gången. Tror det var därför jag tyckte den var okej och de andra verkade känna likadant. Sååå dålig var den ju inte liksom. Sen var det en västernfilm som var heeeeelt okej och då tidens fantasy ;) Haha, lite kul att man såg linan till lejonets svans (om någon undrar viken film så var det Trollkarlen från Oz). Träffade även Mina en snabbis över lunch vilket ledde till att jag bara åt en Risifrutti till lunch. Blev lite hungrig, jobbigt också att vi inte slutade förrens 5 då! Men men, jag överlevde det också :)
Torsdag: En liten föreläsning om Narrativ stil och Klassisk film. Tyckte det var intressant och vi lärde oss hur man bygger upp en klassisk film. Känns som att det äntligen är rätt jag läser. Hängde liksom med och förstod allt under lektionen! Tummen upp! Sen var det (förhoppningsvis) sista körlektionen. Gick bra och min lärare sa att jag körde riktigt bra också så förhoppningsvis ska jag bli godkänd på provet. Hon trodde inte det skulle vara några problem. Suck. Känns med andra ord bra idag :)

Sen måste jag berätta att Higuain är tillbaka i Madrid! :D Han ska börja jobba nu och hoppas själv att han hinner tillbaka till spel innan säsongen är slut. De hade gjort en intervju med honom på hemsidan och jag fick banne mig en liten tår i ögat. Han sa att han fått ont men inte ville säga nåt för att han inte ville svika sina kollegor och det var därför han var med på bänken på El Clasico. Sen hade Argentina skickat en läkare (efter att han pratat med dom) och han fick inte spela. Ah, jag är sämst på att förklara, men ni kanske fattar ungefär det jag vill få fram. Han är bara så...ÅH! Kan inte förklara, tror man måste läsa intervjun själv (och möjligtvis vara Emma) för att förstå! <3



Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: martina

yay, ett inlägg :)och jorå du var till hjälp! :D

2011-01-20 @ 16:43:16
URL: http://mrponny.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0