Something for the beautiful ones

Nu har jag pratat med en av mina chefer, den som är kvar och inte gått på semester. Frågade om han hade något åt mig att göra och förklarade att jag inte gör särskilt mycket på dagarna. Det hela skulle leda till att jag typ fick sluta imorgon, men det gjorde det inte. Han skulle tänka på det och försöka komma på något som jag kan göra de återstående två veckorna. Jag ska väl inte klaga, jag får ju betalt. Hade dock sett fram emot att eventuellt få lite längre sommarlov... Samtidigt som jag är glad över att jag nog får jobba kvar de sista två veckorna också så jag inte behöver säga hej då till dessa underbara människor riktigt än. Dock ser det ut som att det kommer fösvinna lite människor nästa vecka, men framför allt sista veckan. Tråkigt, jag som planerat att köpa en kladdkaka att bjuda på.. :(

Igår tänkte jag betala lite räkningar och föra över pengar hit och dit. Det slutade med att cirka åttatusen försvann. Så kan det gå. Kan dock meddela att det just nu ser ut som att jag bara har tiotusen kvar till min planerade summa till Madrid, och jag har ett helt år på mig att samla in dessa. GREAT! Om jag dessutom nu ska jobba dessa två veckorna lär det ju komma in lite mer lön, typ runt fyratusen eller nåt som jag kan lägga undan. Misstolkan nu inte detta men; Jag ser ljuset... och oj vad det är vackert! Denna eviga diskussion om pengar och att de inte kan göra en lycklig kan jag bara tillägga en sak; nej de gör dig inte lycklig, men de är ganska så väldigt bra på att hjälpa till! ;)

Annars idag vet jag inte om det händer så mycket. Tänkte åka och träna efter jobbet, det är ju liksom torsdag. När jag tränade i tisdags kom killen som alltid står därinne och jobbar fram till mig och berättade att hon som skrev in mig hade glömt någon siffra i mitt kontonummer så jag måste tydligen idag gå till receptionen och fixa det. Kommer så väl ihåg att hon glömde den där siffran. Jag sa till henne att hon hade glömt den men hon envisade så med att den inte behövdes. Yeah right! Hmm..men det löser sig ju, jag börjar ju ändå inte betala förrens i augusti eftersom jag ingår i deras erbjudande om att få gratis tills just augusti. Muy Bien!

Vill bara lite snabbt berätta att jag gillar drömmar. Den jag hade i natt var visserligen bara konstig, men jag gillade den ändå av någon anledning. En av de här på jobbet var med, och INTE den jag har gått och gillat ett tag nu (kan förresten avslöja att min gillning av honom börjar gå ut...men bara börjar för den gick ut helt först, men kom sedan snabbt tillbaka) men ändå. Han var super trevlig i min dröm, vilket han verkar vara i verkligheten också. Kan meddela att jag var lite små kär i honom i drömmen, något jag däremot inte är i verkligheten. Eller? Jag tror inte jag är det, men varför drömde jag att jag var det liksom? Skumtis. Han var iaf hemma hos mig tillsammans med några från Filmprogrammet. Mamma ogillade några av de från Filmprogrammet, men gillade han från jobbet. Haha, undrar om det är mitt undermedvetna som försöker tala om för mig att jag nog hellre vill stanna här än fortsätta plugga!? Min morfar skulle ju iaf bli glad då ;)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0