Ett litet problem har uppstått...

...och jag vet banne mig inte vad jag ska göra åt det. Just nu har jag flyt i mitt skrivande av treatment vilket är tur då vi har deadline för Work in progress 1 på onsdag. Så vad är problemet? Jo, jag har över flyt! Det får vara som mest 12 sidor och som det är nu har jag skrivit 6 sidor och har nästan precis kommit in i händelserna. Hela grejen med filmen har precis börjat medans allt annat har hållt på ett tag redan. What to do? Grejen är också att jag gillar alla scener hittills och vill inte ta bort något. Suck. Ibland är det jobbigt...
På tisdag ska vi ha en muntlig redovisning då det är tänkt att jag ska prata om fantasy genren så mitt klipp jag visade första dagen, Pippins song, är från en fantasy film. Christo sa åt oss att med klippet ska redovisningen vara minst 10 minuter och att vi ska utgå från kurslitteraturen. Grejen är bara att det inte står ett piss om fantasy genren i kurslitteraturen. Som tur är (?) så är jag inte den enda som verkar ha detta problem i klassen. Hur fn ska jag kunna prata om en genre det inte står något om i minst 5 minuter (eftersom hela mitt klipp är ca 5 minuter)? Återigen: suck. Skolan må vara rolig, men ibland är det väldigt jobbigt då man inte vet vad man ska göra : (

Idag är det ju farsdag och det firade vi med att äta tacos med mormor och morfar. Morfar fick en liten present och lyckades skrapa fram 25 kronor på triss. Alltid något ; ) 

Imorgon är det Lösnummer och filmvisning i manuskursen som gäller. Med andra ord blir det liiiite sovmorgon innan jag måste upp och plugga lite mer. Blir nog bra det här : )

Ha en bra vecka alla! : D
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0