Crazy little thing called love

Ögonkontakt. Jag ville inte sluta.

Den jätte långa dagen förkortades oerhört. Jag började precis som vanligt, dock med ett litet pinsamt påspringande...tycker inte vi pratar om det ;) Aja, filmhistoria stod på schemat idag. Kände igen en del, men det är väl positivt för då har jag ju förstått tidigare. Läraren pratade lite om tentan också. Många hade klarat VG och det var bara någon som var lite på gränsen och kanske fick göra omtenta. Gissa vem den någon är. JAG! Haha, men aja. Det kommer gå det också. Allt går.
På eftermiddagen fick vi den stora äran att titta på en nästan tre timmar lång stumfilm. Den hade visst blivit lite av en flopp när den kom på bio, och jag förstår det. Varför ska man blanda olika historier från olika tidsåldrar i en film och sen försöka få ihop dessa som en genom Jesus och det han utförde? Jag fattade helt enkelt inte. Hann kolla klart gjorde jag inte heller för nästa kurs skulle börja innan filmens slut. Vet med andra ord inte hur den slutade eller om den där säcken knöts ihop. Kanske inte hela världen, men ändå. 

Ska vi prata en smula om manuskursen också då eller? Ja, kort och gott så blev det ingen. Jag gick ju som sagt innan filmen tagit slut för att inte missa den, vilket var förgäves. När min grupp satt där och väntade funderade vi på om vi verkligen fått det där mailet från läraren om att hon mådde bra. Plötsligt kliver Oliver in i rummet och berättar att Agneta (vår handledare) missat att det var idag det skulle vara seminarium då han missat att berätta det för henne. Haha, är han sötast eller? Aja, nu får just min grupp skippa filmvisningen imorgon och sitta på seminarium istället. Ska bli kul att höra vad gruppen har att säga :)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0