A golden line in the silver air

Jag vaknade nog på fel sida imorse för humöret har inte varit det bästa någon gång. Möjligtvis när jag var inne i stan och delade ut tidningar för Lösnummer. Jag konstaterade här nu på kvällskvisten att jag verkligen vill flytta in till stan igen. Känns bättre där. Just själva grejen att bo på landet gör mig inget, men det att inte bo själv är det som är jobbigt. Eller, jag skulle säkert kunna bo med någon, men då ska det vara en kompis. För tillfället är jag bosatt hos mamma för att jag ska kunna skriva på min uppsats. Tror inte de förstår hur mycket jag har kvar och verkligen behöver få gjort på den innan nästa inlämning. De tror att bara för att jag lämnade in den i måndags och har handledning i morgon så kan jag ta jullov sen. Nope. Visst ska jag ta lite jullov, men jag måste fortfarande skriva. Mamma vill att jag flyttar till Vita Huset där jag ska bo. Alla mina böcker är tydligen ivägen. Ia vill att jag kommer dit och ställer ordning på alla mina saker, vilket kommer ta hundra år. Och så får jag den där blicken jag alltid får. Att jag inte prioriterar rätt. Att jag gör fel. Att jag är helt knäpp. Nu är det säkert mitt dåliga humör som talar, men allt var så skönt när jag bodde i stan. Då kunde jag göra allt jag behövde utan att oroa mig för vad alla andra ville att jag skulle göra för då fanns det ingen annan som sa något. Kanske ska lägga till också att jag sagt att jag inte hinner så mycket nu eftersom jag måste få klart uppsatsen och de har sagt okej till det. Varför fattar de inte då!!? GAH! SÅ, om ni vet någon lägenhet som inte är för dyr så säg till. Jag vill gärna ha det! Kan tänka mig att bo med någon också, men helst då någon som förstår att jag kanske måste har en massa böcker på bordet (det är ju trots allt ingen som sitter vid det där bordet!!). Tack för mig!

Imorgon vankas handledning. Är redan skakis. Vill bara säga att jag håller på och skulle önska att jag fick göra det i fred. Jag vet vad jag ska göra. Jag vet att jag måste utveckla. Jag vet att.. NEJ, nu ska jag sluta klaga. Usch vad tråkigt det låter. 

Hoppas ni haft en bra tisdag alla!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker vi köper ett stort hus att bo i! Du, Agnes, jag och så vill/kan säkert Sara och Christoffer också bo där ;) haha. Hur bra vore inte det? .. gah, jag vill också flytta!!

Svar: MEN MARTINA!! Haha, nu blev jag ju taggad på riktigt att göra det! ;) Vore ju hur nice som helst ju!!
Emma

2012-12-18 @ 22:42:10
URL: http://mrponny.blogg.se
Postat av: Martina

HAHA! Ja, men eller hur! Asnice ju! :D

2012-12-19 @ 17:29:08
URL: http://mrponny.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0