Meant to come true

Första dagen på jobbet avklarad. Allt gick bra. När vi satts in i arbetet stod vår arbetsledare vid mitt emot min plats och konstaterade att han ibland kör ut post till mig. Där ser man. Han hade fullständig koll på vart jag bor. Är det lite läskigt kanske? Nej, han verkade snäll ;)

Kan för övrigt meddela att jag har haft ett starkt ögonblick av meant-to-be den senaste veckan. Jag sade ju att om jag inte fick praktiken på Mellon så skulle jag åka till Madrid för att köpa Ramos bok. Fick mail igår om att jag inte fått platsen. Jag hade dock varit en av de mest passande av ett trettiotal sökande. Min "specialkunskap" (man tackar för det uttrycket!) om Mellon vägde upp till stor del men de kunde inte säga nej till en som redan är journalist. Förståeligt. Men lika glad är jag för det. Jag får ju fortfarande följa allt på webben och att faktiskt varit bland de som var påtänkta av alla som sökte är extremt stort för mig. MEN, det betyder alltså att det ska köpas bok. I Madrid. Jag gick in för att kolla priser på boende och flyg då jag hittade det. Ett hostel tillgängligt den tid jag vill åka. Ett väldigt billigt hostel som ser ut att vara riktigt, riktigt fint. Ett hostel som fått väldigt bra recensioner. Ett hostel som i ett av rummet har ett citat av J. R.R Tolkien på väggen!!! Hur meant-to-be att jag ska till Madrid? Jag väntar nog till 2013 innan biljett bokas, men jag ska dit. ÅH vad jag ska dit! :D


Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0