Stay



Då jag nu kört fast riktigt i manuset lägger jag upp detta inlägg istället. Det är Norges bidrag till Eurovision. Någon gillade Saade och såg hur han fick sig en tredje plats. Just därför letade de på vem i Norge som var mest lik Saade och sedan tog de in svenska låtskrivare och volia! Såhär blev det. 

Nu vill inte jag klaga på det hela då jag faktiskt tycker det är riktigt bra. Det låter Eurovision ut i varje ton. Muy Bien. Att det just är sån likhet med Saade drar ner betyget lite. Nästan alla som kommenterat på ESCs hemsida har i sin kommentar haft med likheterna. Jag tror Norge har en stark chans att ta hem det i år, men endast just likheten med Saade som gör att det blir en kopia som kan få dem att falla. Vem vet hur det slutar? Måste nog höra alla låtar innan man kan börja spekulera. Starkt val dock. Jag hade aldrig chansat på att detta var Norge om jag bara fick höra låten utan att veta landet... Skulle ni?

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0