Trying times

Jag har nu tagit ett beslut. Ingen mer träning på gymmet innan måndag. Detta knäont måste få sig ett slut. Dock är jag väldigt sugen på morgondagens zumbapass, men eventuellt får jag hoppa över det med. Jag vill ju hellre bli bra i knät och kunna köra zumba fullt ut de andra torsdagarna. Vi får se.

Idag har jag varit på universitetet och haft seminarie. Det blev lite kommentarer på våra arbeten samt om vi gett respons på någon i gruppen. Agneta sa att hon blivit väldigt positivt överraskad när hon läst både arbetena och responsen. Vi hade varit duktiga med andra ord. Då ett av arbetena kom upp vände hon sig till mig och bad mig kommentera lite då jag gett ganska djupgående respons. Det lät som något positivt och att min respons var bra. Responsen vävs ju in i det hon senare betygsätter så det är ju bra att göra så bra ifrån sig som man bara kan. Sen har jag kommit på att jag gillar att skriva respons - det är lite som att analysera. Man får verkligen börja tänka på alla de saker man lärt sig och samtidigt tänka på att använda ett bra språk och inte vara för hård. Här gäller det alltså att hitta både bra och dåligt samt vad gruppen bör ändra på för att stärka sitt manus. Sjukt kul! Jag lär mig otroligt mycket på det : )
Efter det gick jag först hem och sedan ner till Willys för att handla lite. Trots att jag har tänkt vila knät vet jag hur mycket ondare det gör om jag inte rör mig alls och låter det onda "stelna". Kan ju knappt röra mig sen ; ) Nej, lite måste jag nog röra mig tror jag. Köpte med Voltaren också som jag ska ha på knät sen. Blir nog bra : )

Imorgon får vi se hur mycket jag kommer hinna blogga. Jag ska nämligen upp till Lindesberg och hem till Elin för att jobba med denna veckas uppgift. Stumfilmsdrama på 2 minuter är uppgiften. Ska nog gå smärtfritt tror jag. Eventuellt blir det att kolla lite Underworld som både jag och Elin gillar. Den fjärde filmen kommer ju i mars på bio (måste ses!!) och jag har ännu inte sett tvåan. Hittills är trean min favorit, en film som man egentligen kan se innan de andra. Men men, detta har jag ju redan skrivit om i ett helt eget inlägg förut ; )

Resten av dagen kommer ägnas åt Mello samt skriva manus. Kan det bli mycket bättre?

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0