Guldbaggen 2012


Orginalbild
Om det inte var för att årets Guldbaggegala gick av stapeln idag så hade jag troligtvis legat i sängen typ nu. Jag är så sjukt trött och mitt huvud värker. Varför? Det blir liksom nästan alltid så här om jag varit i skolan en hel dag och det är ju inte så kul. Kanske är det att jag allt för sällan har heldagar i just skolan utan för det mesta får sitta hemma och jobba. Vad vet jag. Skit samma, det är väl egentligen en världslig sak. Nej, det var Guldbaggen jag skulle prata om. Då jag nu varit filmvetare ett och ett halvt år tänkte jag 2012 ta steget ut och faktiskt följa de galor som finns. Jag totalt missade Golden Globe. Haha, bra av mig. Guldbaggen brukar jag ändå faktiskt försöka se, trots att jag inte gillar svensk film så mycket. Dock tycker jag att det är insirerande att se och verkligen vilja jobba hårt och få ett bra slutresultat (även om en Guldbagge står väldigt långt bort!). I år har jag ingen film som jag ser som en personlig favorit. Förra året var jag ju helt inställd på I rymden finns inga känslor som jag gillade tillräckligt för att köpa den på dvd. Det blev ju inte supermånga baggar till den inte. Synd. Den förtjänade det!

Jag funderar helt ärligt på att piggna till hjärnan med lite choklad. Jag har ändå lite mjölk som måste drickas upp. Yes, så får det bli! Mums.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0