Not this time like everytime

Oj vad duktig jag är då. Eller? Jag lämnade skolan vid lunch redan och gick inte till fyra. Jag kände att det inte riktigt var värt det. Det vi pratade om hade liksom ingen inverkan på det sista inför seminariet imorgon och det vi skulle prata om på eftermiddagen har vi redan pratat om på en annan kurs jag gått. Istället gick jag alltså hem för att sedan ta bussen in till stan för bio. Alvin och Gänget specialvisning för synskadade var det. Helt super ju. Vi var sju stycken, två synskadade, på hela bion. De hade ju liksom stängt för alla andra. Sen fick vi hela salong två för oss själva och fick sätta oss var vi ville. Filmen var ju lite gullig också. Haha. Kära nån vad töntig jag känner mig. Ändå är jag glad att jag gick. Om någon pratar skit om sf i fortsättningen så kommer jag nästan ställa mig upp och ge svar på tal. Att specialvisa en hel film för sju pers, sätta in två som fick arbeta extra, öppna bion för bara oss och dessutom redan specialvisat filmen för Moa som syntolkade (och ja, hon var då helt ensam i salongen!) tycker jag att de ska ha beröm för. Vad jag förstått jobbar de verkligen för att även synskadade ska få gå på bio och se film. Som sagt, sf är bra. Min minidröm (måste ju ha en sån då min stora dröm är mindre svår att uppnå) är att få jobba där. Kan stå bakom disken och sälja popkorn. Haha. Älskar bioooooooo ; )

Nu tänkte jag försöka mig på pannkakor. Hur ska det gå? Jag tänkte liksom att det kunde vara bra så har jag lunch tills imorgon också. GULD! Läsa manus kanske jag ska göra också. Hmmm. Jag pratar ju ändå inte så mycket på de där seminariena (om det inte är manusseminariena för då är det liksom lättare...). Men något manus tänkte jag nog försöka mig på. Men pannkakor var det först ja!!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0