For the second time

Att ha en och en halv sida kvar att skriva på sitt manus är... jobbigt. Speciellt då det inte finns något mer att fylla manuset med. Vad ska jag hitta på? Själva manuset heter Första mötet och handlar om att träffa någon på en dejtingsajt på internet och sedan träffa denna för första gången. Lite missnöjd är jag. I första halvan är det inte supermycket dialog och i andra halvan är det typ bara dialog, utan att det händer något annat. Aja, jag har skickat det till Elin som förhoppningsvis tittar på det och ger lite nyttig respons. Är så otroligt skönt att ha någon som jag kan få respons av. Nyttigt också då jag vill utveckla mitt manusskrivande. Att sitta och bara skriva utan att få något tillbaka känns ganska värdelöst. Eller om du frågat för ett år sedan hade jag troligtvis sagt att jag hellre skrev själv och inte lät någon läsa förrens jag var helt nöjd. Efter manuskursen har jag verkligen lärt mig hur nyttigt det är att få hjälp av andra. Speciellt av de jag har respekt för när det gäller manusskrivande. De säger ju att man inte använder hela sin hjärna och ibland känns det som att den del jag inte kommer åt för att göra mitt manus till det absolut bästa, kan någon annan komma åt. Ännu en anledning till att jag så hemskt gärna vill vara med i manusverkstan kommande år. 

Jag hittade när jag plockade här i lägenheten att jag för några dagar sedan fått mitt Madridistamagasin. Det hade jag helt glömt bort! Men jag öppnade och fick en glad överasskning. Kommer ni ihåg när jag skrev att jag fått en poster på basketlaget då de vunnit sin liga? Nu fick jag en på mina pojkar från firandet av deras liga. ÅH! Ska upp på väggen. Tror jag får ta ner postern på Ben Barnes och ta den här istället. Frågan då är ju bara vart Ben ska? Äsch, jag ska nog hitta någonstans. Eller så ska jag börja eran då jag slutar med så många postrar och blir lite mer vuxen. Jag är ju trots allt 21. Eller så blir jag aldrig riktigt vuxen och har kvar mina postrar för alltid. Haha ;)

Funderar lite på om jag ska ta och komma till jobbet lite senare imorgon. Anledning? För de visar Batman Begins på TV ikväll. Jag vet, jag ska få låna dem av Martina, men jag kan ju lika gärna kolla på TV. Eller? Det är ju inte som att jag kommer kunna sova för tidigt heller liksom. Meeen, jag får se. Det är ju typ 45 minuter tills det börjar. I have time. 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0