It's raining gold

Idag fick jag en förfrågan från en kollega. "Om du fick förfrågan om att bli anställd här efter sommaren, skulle du svara ja?". En ganska lång paus från min sida. Sedan svarade jag "Inte till hösten, men om det var till våren". Varför han frågade vet jag inte. Kanske för att han tyckte att jag skulle jobba vidare där. Kanske för han skulle kolla om jag tyckte arbetsuppgifterna var kul eller om jag fick för mycket. Kanske för att se om jag trivdes i gruppen. Ingen aning, men vilket som tyckte jag det var ett bra svar. Ärligt. Liksom.

Nu vet jag varför det inte hjälpte med vilan i helgen för att få bort denna eviga trötthet. Av någon anledning tycker alla att det är kul att skicka in saker den här veckan. Det kommer bara mer och mer hela tiden. Utöver det har en del börjat förstå att jag kan hjälpa dem. Mitt skrivbord är fullt igen. Gosh! Förhoppningsvis är jag lite snabb så det försvinner inom kort. Tills dess... Hard work work!

Vädret idag behöver vi inte prata om kanske. Under lunchen kom världens skyfall och efter den ett rejält åskväder. Jag är ledsen, men jag kan inte hjälpa att tycka det är hur mysigt som helst att sitta inne och se ut på regnet. Och om det inte är för illa så gillar jag att höra lite muller också. När jag stod i korridoren och scannade såg jag ut genom ett fönster en bit längre ner och fick faktiskt lite inspiration till min svenska fantasy. Jag ska inte klaga! ;)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0