Inför framtiden

Är det inte så typiskt? Jo, det är så typiskt! Jag fick hem och skrev på något slags kontrakt eller något som gör att jag blir anställd inom Örebro Kommun i sommar. Till min stora förvåning och lycka så hade min lön gått upp. YEAY! Dock är det en person i min klass som skriver på vår sida på facebook PRECIS när jag skickat in papprena att ett filmbolag söker praktikanter tills i sommar till inspelningen av en långfilm. Suck. Jag kan ju gärna inte ringa upp min chef och säga att jag inte kan komma och jobba nu när jag skrivit på. Jag skulle ju lätt kunna fixa någon som jobbar i mitt ställe, men det känns som lite fel att göra så. Hon i min klass rekommenderade dock att jag mailar dem och säger att jag kanske kan hjälpa till något vecka bara, det kanske kunde lösa sig så. Får hålla tummarna för det. Eftersom det är praktik är det ju ingen lön, men det är ju det perfekta stället att knyta lite kontakter på.

Kan säga också att jag har hittat en utbildning jag vill gå. Eller ja, ännu en. Om man säger såhär, nästa år har jag några att söka. Troligtvis kommer jag alltså fortsätta plugga efter min examen, tråkigt nog dock inte i Örebro. Den här nya utbildningen jag hittat ligger på Gotlands folkhögskola (!) och är en tvåårig manusskrivande utbildning. Det verkade vara många profesionella människor som kommer ha lite föreläsningar och workshops. En av dem är Steve Kaplan som jag var och lyssnade på under manuskonventet i höstas. Verkar så sjukt kul! Hoppas verkligen den är upplagt och GÅR nästa år också. Är lite sugen på att ta två år studieuppehåll på Filmprogrammet och gå den här, men jag får hålla tummarna att den här fortfarande går sen helt enkelt. Även om man kan ta uppehåll så vill man ju på något sätt få sin examen tillsammans med de man nu gått med av och till under de här två åren. Hmm. Jag hoppas det löser sig.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: agnes

jag kan gärna jobba i ditt ställe annars, haha ;)

2012-03-31 @ 14:39:12
URL: http://fakestar.blogg.se/
Postat av: Emma

haha, jag förstår det och du är nog inte ensam ;)

2012-03-31 @ 18:52:43
URL: http://rockpophiphop.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0