The last thing on my mind

Jag kör på ett vanligt inlägg också. Måste verkligen skingra tankarna lite. Huvudet blir så mosigt då det endast ställs in på pluggande och andra saker som måste göras. Smart som jag är (och nej, den här gången är det faktiskt smart av mig!) satte jag på Lord of the Rings i bakgrunden. Vet inte vad det är, men jag blir mycket lugnare och kan koncentrera mig mycket bättre då något är på i bakgrunden. Tystnad är det värsta som finns när man måste plugga. Dessutom, eftersom jag anser att denna triologi är det absolut bästa som finns i filmväg kan jag ju få lite inspiration till mitt eget manus om den är på. Muy Bien!

Annars känner jag att jag har varit ganska produktiv idag. Jag har hunnit ringt SF och ställt lite frågor kring en eventuell resa med filmklubben och efter ett råd av dem även skickat iväg ett mail. Efter det tog jag en härlig promenad i vårsolen för att få klara tankar när jag skulle plugga. Kände att jag behövde sol mer än ett pass på gymmet för att klara eftermiddagen. Sen har jag tvättat, sett över det arbete Markus lade upp, skrivit arbetsjournal och just nu sitter jag förfullt med mitt långfilmsmanus och har kommit en bra bit. Jag känner att jag har hyfsad koll på läget och vad som behöver göras. Måste bara försöka komma på fungerande dialog och hur jag bäst får fram mina karaktärers karakatärsdrag. Jag tror jag har knäckt en del av det. Som tur är har jag hela morgondagen samt halva onsdagen på mig att bli klar. Ska nog gå på något sätt. Det jobbiga är bara att det är betygseminarium nästa måndag. Dock har jag ju inte lyckats få mig mer än G på något tidigare och jag tror att bara jag har något och opponerar som jag ska på det arbete jag kommer bli tilldelad så ska jag nog få till ett G nu med. Vad jag ska göra för ett VG vet jag inte. Skit samma. Det första jag fick lära mig när jag började på universitetet var att i slutändan syns det inte om man fått G eller VG, bara att man har klarat kursen. Sounds good to me :)

Nej, dags att återgå till manuset. Måste skriva respons också på två arbeten i andra kursen. No time for more rest.

Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0