Got that poison on my mind

Jag ogillar starkt när journalister frågar vad andra länder tycker om oss. Vad tror ni de ska svara? "Jo, men ni suger!" Nej, klart dem inte gör! De är väl lite mer professionella än så. Självklart kommer de säga att vi är jättebra. Att sen skriva i media att just det landet tycker vi är jättebra är ju bara töntigt. Nej usch, sånt gillar jag inte! Nog har du väl som journalist något bättra att skriva om än vad andra länder tycker om oss när det är du själv som tvingat dem att säga det? 

Aja, idag är det heldag som gäller. Jag och Elin har suttit nu på förmiddagen och skrivit vår opposition inför imorgon. Den känns ganska klar nu faktiskt. Bra underlag. Tänkte nsart försöka äta lite lunch, är sjukt hungrig! Sen tror jag det får bli cykel bort till mötet med Filmklubben. Vädret är ju så fint! Det enda är att jag vill hinna hem och äta något innan föreläsningen börjar. Men jag har en och en halv timme på mig att cykla därifrån, fixa mat och äta. Borde jag inte hinna? Vågar jag chansa? Hmm, aja jag har ju en liten stund på mig att fundera. 

Självklart så ändrades mitt veckoschema en smula direkt jag skrivit ner det på bloggen. Brukar vara så? Haha. Trippen till Lindesberg är nu flyttad till torsdag. Fredag fritt alltså! Sen ska jag och Mina träffas antingen imorgon eller på fredag. Trevlans! Känns som jag inte träffat henne på ett tag nu. När zumban var så träffades vi ju minst en gång i veckan. Så blir det ju inte nu. När jag dessutom haft fullt upp med manuset tappar jag ju lite tidsperspektiv. Kan vara tidens fel också, så som den bara flyger förbi! Haha. 

Nej, lunch var det! Hoppas alla har en bra dag :)
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0