Why can't this moment last forever

Nu blir det ett helt och fullt inlägg av Eurovision. Självklart. Jag läste just en artikel som talade om att flera bolag där man kan satsa pengar på hur det går i finalen har fått tagit bort Loreen. Mest i England tydligen. Anledning? Hon har så låga odds att man bara får tillbaka sina pengar om hon skulle vinna. Det lönar sig inte. Aldrig någonsin har en artist haft så låga odds i Eurovisions historia. Inte ens Ryback. Det är ju lovande?



Startordningen inför finalen är klar också. Sverige går ut som nummer 17. Alla verkar nöjda. Jag vet inte. Vi är efter Grekland och före Turkiet. Är det verkligen så bra? Björkman hävdar dock att deras låtar är så olika Loreens och båda är bra, men inte det bästa länderna skickat tidigare så det ska inte vara någon fara. Jag tror jag litar på Björkman. Synd att det inte är Edward som sagt det. Honom litar jag alltid på! Haha. 

SJÄLVKLART får ni hela startordningen här nedan. Vad tycker ni?

1. Storbritannien: Engelbert Humperdinck - Love Will Set You Free
2. Ungern: Compact Disco - Sound Of Our Hearts
3. Albanien: Rona Nishliu - Suus
4. Litauen: Donny Montell - Love Is Blind
5. Bosnien & Hercegovina: Maya Sar - Korake Ti Znam
6. Ryssland: Buranovskiye Babushki - Party For Everybody
7. Island: Gréta Salóme & Jónsi - Never Forget
8. Cypern: Ivi Adamou - La La Love
9. Frankrike: Anggun - Echo (You and I)
10. Italien: Nina Zilli - L'Amore É Femmina (Out Of Love)
11. Estland: Ott Lepland - Kuula
12. Norge: Tooji - Stay
13. Azerbajdzjan: Sabina Babayeva - When The Music Dies
14. Rumänien: Mandinga - Zaleilah
15. Danmark: Soluna Samay - Should've Known Better
16. Grekland: Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac
17. Sverige: Loreen - Euphoria
18. Turkiet: Can Bonomo - Love Me Back
19. Spanien: Pastora Soler - Quédate Conmigo (Stay With Me)
20. Tyskland: Roman Lob - Standing Still
21. Malta: Kurt Calleja - This Is The Night
22. Makedonien: Kaliopi - Crno E Belo
23. Irland: Jedward - Waterline
24. Serbien: Zeljko Joksimovic - Nije Ljubav Stvar
25. Ukraina: Gaitana - Be My Guest
26. Moldavien: Pasha Parfeny - Lautar

Det känns som det är en väldigt bra final. Personligen kan jag knappt bärga mig! Mina favoriter ser ni ju ovan. Sverige och Spanien. Dock, av dem vi inte tidigare sett, är Italien och Tyskland riktigt bra också. Varning för Romans, som tävlar för Tyskland, ögon. Man smälter. Dessutom är Standing Still fantastiskt bra. 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0