From the past to the future

Nu har jag kommit igång med packningen inför flytten. De tre lådorna jag fått hit är fulla så nu behöver jag flera. Ia kommer imorgon och hämtar och förhoppningsvis har hon med sig nya. Jag upptäckte också att jag behöver köpa en ny DVD-pelare. Mina tre är fulla och det finns saker som skulle behöva stå där men som inte får plats. Det är tur att jag satt mitt förbud på CDON året ut. Om jag köper en pelare till kan jag göra ett litet projekt. Just nu har jag en liten bokstav "F" stå där i en av pelarna. Nu vill jag köpa "I", "L" och "M" också så jag kan ställa in dom i varsin pelare. De ska självklart målas och göras lite personliga. När jag kollade runt bland hoppyaffärerna på interner blev jag också sugen på att börja måla egna tavlor. Jag har ju som en liten hobby att göra egna tavlor, fast ta motiv och "rama in". Kanske vore kul att faktiskt måla också. Helt klart något jag ska fundera på. Det är väl bara att köpa lite färg, en duk och testa. Superkul!

Ja, mycket mer än så har jag inte hunnit med. Igår var jag med Ia och hjälpte henne på hennes jobb. Jag måste säga att det finns klart roligare saker att göra än att städa ett dagis på en fredagkväll. Haha. Dock pratade vi och kom fram till frågan vad det innebär att ha ett liv. Jag vet, lite konstigt. Men Ia pratade om att hon varit ute vid åtta tiden en lördagkväll och ridigt och slagits av tanken att hon inte hade något liv. När hon kommit till jobbet på måndagen kom det fram att hennes kollegor bara suttit hemma och inte gjort någoting. Men vad innebär det att ha ett liv? Är det verkligen att gå ut och festa varje helg? Hur kan det vara att ha mer liv än att göra det man älskar - i min systers fall att vara med hästarna? Nej, jag anser att om man jobbar för det man drömmer om och gör sådant man tycker är kul så har man ett liv. Sen var alla andra tycka vad sjutton dom vill! 

Nu ska jag försöka få klart inledningen på min uppsats så jag har kommit en bit när nästa vecka börjar iaf. Hoppas ni har en bra lördag, och gör vad ni än känner för (inom lagen). Skäms inte för det!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0