Göteborg 9 februari 2013

Deltävling 2. Här är några riktigt intressanta namn!

Annelie - Joacim Cans
Skriven av: Joacim Cans
Kommentar: För något år sedan var det Nicke Borg. Joacim Cans lägger Hammerfall åt sidan och kliver själv upp på scen i Mello 2013. Jag vet en som kommer älska det: min mamma. Cans är en av hennes teddybjörnar som hon trots att hon inte älskar genren har förälskat sig i. Hoppas hans låt är lite mamma-vänlig också.

Begging - Anton Ewald
Skriven av: Fredrik Kempe och Anton Malmberg Hård af Segerstad
Kommentar: Här är bidraget jag är mest taggad på att få se. En ny Saade? Han har nämligen dansat bakom bland annat Danny tidigare. Nu kliver han fram som artist själv och av det jag hört så är han riktigt bra. Jag vill inte säga något på förhand, speciellt inte eftersom jag inte hört låten, men såhär på pappret kan detta vara en vinnare. Åtminstone en högt placerad. Om han är väldigt dålig kan ni ju glömma att jag sa nåt, men om han vinner: glöm inte vart ni såg det först ;) haha

Copacabanana - Sean Banan
Skriven av: Sean Banan, Ola Lindholm, Hans Blomberg och Joakim Larsson
Kommentar: Ja, han är tillbaka. Behövs det mer kommentar än så?

En förlorad sommar - Rikard Wolff
Skriven av: Tomas Andersson Wij.
Kommentar: Wow, min mamma kommer verkligen älska den här deltävlingen!

Hello Goodbye - Erik Segerstedt & Tone Damli
Skriven av: Robin Fredriksson, Mattias Larsson och Måns Zelmerlöw
Kommentar: Är det något fel på detta bidrag? Eller är det kanske ett drömbidrag? Okej, Norge kunde vi ju lämnat utanför, men Tine är duktig så jag kan ta det. Men seriöst: Erik sjunger en låt av Måns. Detta måste vara specialgjort för Emma!! Haha.

Make Me No 1 - Felicia Olsson
Skriven av: Amir Aly, Henrik Wikström, Ingela Pling Forsman och Maria Haukaas Mittet
Kommentar: Då artisten är väldigt färskt, och nyligen gått ut gymnasiet (!), har jag inte så mycket att säga om det. Dock låter låtskirvarna lovande så det kan vara bra.

On Top Of The World - Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund och Jenny Silver
Skriven av: Peter Boström och Thomas G:son
Kommentar: Det här är då en trio jag inte i min vildaste fantasi skulle kunna förutså. Hur sjutton blir det på scen? Och med låtskrivarna till Euphoria!!!

Only the Dead Fish Follow the Stream - Louise Hoffsten
Skriven av: Louise Hoffsten, Sandra Bjurman och Stefan Örn
Kommentar: Louise Hoffsten har jag inte så mycket att säga om. Inget större fan, men hon kan väl vara okej. MEN, den stora grejen tycker jag ändå är de två övriga låtskrivarna. Betyder detta att de INTE kommer skriva låten till förra årets värdland i ESC? De har ju för sjutton skrivit nästan alla av landets låtar sedan de klev in i tävlingen. 

Där har ni andra deltävlingen. Mycket intressant som sagt. Någon favorit?
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0