Skellefteå 16 februari 2013

Men hjälp! Jag har ju glömt bort de två sista deltävlingarna i Mello 2013. Kommer här. Ursäkta förseningen. Vi börjar med deltävling 3. 

Alibi - Eddie Razaz
Skriven av: Peter Boström och Thomas G:son
Kommentar: Kära Eddie. Det var på tiden! Längesen Idol nu så det ska bli kul att se honom igen. Värt att nämna kanske att det är upphovsmännen bakom Euphoria. Hur bra kan detta bli då?

Dumb - Amanda Fondell
Skriven av: Freja Blomberg och Fredrik Samsson
Kommentar: Det tog inte lång tid efter sin tid i Idol som Amanda klev upp på scenen i Melodifestivalen. Björkman har varit listig. Hur? Det tar jag upp i nästa inlägg!

En riktigt jävla schlager - Tommy Körberg, Claes Malmberg, Johan Rabaeus & Mats Ronander
Skriven av: Kjell Jennstig, Leif Goldkuhl och Henrik Dorsin
Kommentar: Nej, det är inget skämt. Ja, du läste rätt. Jag tror banne mig Björkman har som mål att sätta ihop de mest udda grupper. Här är ännu en. Behöver jag kommentera att Dorsin skrivit texten?

Falling - State of Drama
Skriven av: Göran Werner, Sebastian Hallifax, Emil Gullhamn och James Hallifax
Kommentar: Jag vet faktiskt inget om dessa grabbar så det blir svårt att kommentera. Känner dock på mig att det kan vara något bra. 

Heartstrings - Janet Leon
Skriven av: Fredrik Kempe och Anton Malmberg Hård af Segerstad
Kommentar: Alla, som jag, som gillar Andreas Carlsson, Anders Bagge och Laila Bagge Wahlgren känner nog igen sig lite nu. Janet var ju nämligen med i första säsongen av Made in Sweden med de tre uppräknade. Jag tycker inte man har hört så mycket av henne sedan dess. Jag vet att hon spelat in en demo till Andreas bok Dandy, men det är allt. Ska bli kul att se henne i Mellon. Och en låt av Kempe är väl sällan dålig?

Hon har inte - Caroline af Ugglas
Skriven av: Caroline af Ugglas och Heinz Liljedahl
Kommentar: "Snälla, Snälla kom tillbaka" sa Björkman. Och då gjorde hon det!

In and out of love - Martin Rolinski
Skriven av: Thomas G:son och Andreas Rickstrand
Kommentar: Minns ni när jag ville att Martin skulle ställa upp solo i Melodifestivalen? För visst skrev jag väl det här på bloggen? Ja, det är jag nästan hundra på att jag gjorde. Nu fick jag som jag ville. Det tackar jag för! Har hört att det kommer vara falsett i låten. Nu vet ni det.

Island - Elin Petersson
Skriven av: Elin Petersson
Kommentar: Allmänhetens bidrag. Alltså det bidrag som vann från den lista av bidrag som skickats in av allmängheten. Förr har det varit webbjokern, men nu har en jury fått välja ut den istället. Har hört att hon inte sjunger ordet "Island" en enda gång i låten. Kul fakta.

Ja där har ni tredje deltävlingen. Någon favorit?
Goodnight and Goodbye
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0