Sound.. and music

Jag älskar filmmusik. När jag skriver forskningsöversikt inser jag att jag älskar det ännu mer. Om det inte var för all läsning. Jag och läsning går helt enkelt inte ihop. Det finns en anledning till att jag dras till film. Hela grejen med att man kan se rörliga bilder och filmskaparna, om de gjort det bra, har jobbat så bra att man inte behöver tänka så mycket. Eller, om det är bra, ska vi tänka när vi ser en film. Show, don't tell. Men det är tänka på ett annat sätt. Jag är för tillfället lite fast i just litteraturen. Som alltid. Precis alltid. Jag har också insett att nästan alla mina nyckelverk säger samma sak. Hur ska jag kunna diskutera när de säger samma sak? GAH! Ja, där har ni mitt problem. Idag gjorde jag ett byte av en text också. På ett sätt var det bra. ett sätt dåligt. Jag vet inte vad jag ska göra. Det är så mycket. SÅ MYCKET! Men det får bli som det blir. Som sagt, jag vet ju att jag inte är ensam. 

Idag hade vi också en föreläsning med manusverkstan i intervjuteknik och research. Jag gick inte. Så här dagen före deadline har paniken återigen smygit sig på. Jag måste så försöka få ordning på det där innan jag får en sån där ångestattack alla får på TV. Ja, jag är lite för dramatisk för mitt eget bästa. Åter till föreläsningen. Jag har riktigt dåligt samvete för att jag missade den. Kanske inte för att jag måste gå på föreläsningar, det är ju trots allt ingen kurs längre, utan för att jag verkligen ville gå. Lite mitt område ändå. Aja. Det blir nog bra. Kanske är det dåliga samvetet lite för att jag funderar på att inte läsa kursen i filmjournalist. Jag väntar nog till nästa höst när jag förhoppningsvis inte har så mycket annat att göra. 

Nej, tillbaka till böckerna och skrivandet. Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0