I get lost in the nothingness inside me

Åh, vad frustrerande. Jag har precis kommit hem från manusverkstan, första mötet. Det gick bra, men jag är lite kluven. Jag fick väldigt bra råd, men det har också gjort mig fundersam. Ganska stort fundersamt. Vill jag verkligen bli manusförfattare? Vill jag verkligen skriva manus? Idéerna de hade var som sagt väldigt bra, men det känns som att jag inte berättar den historia jag tänkt mig och som jag blivit så taggad på om jag ändrar så. Samtidigt måste jag ändra för att få karaktärsutvecklingen och vändpunkterna som de ska utifrån den protagonist jag har. ÅH! Jag är ju inte alls lika pepp på att skriva då. Jag vet inte om jag vill skriva den historien. Det är det som får mig att tvivla. Om jag inte känner lika mycket för att skriva när jag ska skriva efter den rådande strukturen kanske det inte är manusförfattare jag vill bli? Jag vill ju berätta en viss berättelse. Jag vill visa vissa scener och i dom förmedla en viss känsla. Jag vill jobba med filmmusik. Sånt. Vad ska jag göra? Haha. Dagens i-landsproblem. Men jag kanske får ge det några gånger till och se var berättelsen leder om jag ändrar. Jag vet att man aldrig ska ge upp så lätt, för det kan visa sig bli väldigt bra i slutändan. Vem vet, jag kanske får feeling av den "nya" berättelsen och ångrar mig. Att jag faktiskt vill bli manusförfattare. Att jag bara är inne i en sån fas. Vi får se vad framtiden utvisar. Nästa möte är om en månad, får se hur det läser sig tills dess.

Nej, nu ska fokusera på hemtentan som ska in på fredag så får jag lösa mina problem med detta sen. Funderar på att åka hem till landet i helgen. En långpromenad och träff av familjen brukar kunna lösa saker. Problemet är bara att det är El Clasico på söndag så jag måste ju hem till det. Äsch, vi får se. Men det lutar mot så. Tack för mig.

Nu fortsätter jag med mitt Harry Potter-projekt, Jag är bara på andra filmen så det är bara att köra på! 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0