Heavenly light

Oj vad jag skriver inlägg idag! Känner också att det är en klassisk mig att i början av dagen skriva ett inlägg om vad jag ska göra och sedan i slutet av dagen skriva vad jag gjorde. Haha. Lite tjatigt. Äsch. Lite nytt kommer här iaf ;)

Seminariet gick.. helt okej tror jag. Jag fick den text jag ville ha samt bra gruppmedlemmar. Tackar för det. Dock när vi sen skulle prata i grupp tyckte jag att de andra sa det mesta och jag har ju så extremt svårt att avbryta. Hur elakt är det inte att avbryta när en annan håller på och säga det den tänkte säga liksom? Jag lyckades klämma in lite och det var jag stolt över. Efter att vår fråga pratas om och alla andra fått chans att tillägga saker frågade Åsa om någon hade något att tillägga. Sen vände hon sig mot mig och frågade "Emma?". Hjälp vad rädd jag blev. De andra är ju så fruktansvärt snälla så de försökte ju hjälpa mig, men det blev lite pannkaka. Jag skulle då försöka redogöra för den film texten tagit upp som jag hade minst koll på. Jag hade ju läst, men jag kunde nästan inget om den filmen. Sen sa Martin "Men det pratade du ju om utanför.." och försökte få mig att komma på vilken det var. Problemet var ju bara att han endast sa så för att Åsa skulle tro att jag hade koll på den, jag hade pratat om en annan film. Haha. Men det löste sig typ. Jag kom på vad som sagts både av oss i gruppen och i texten. Men jag känner på mig att en komplitering för seminarierna kommer. Eller så är Åsa verkligen snällare än hon verkar ibland. Jag håller tummarna. 

I slutet av lektionen fick vi besök av Drivhuset och jag blev inspirerad till att gå på en lunch de anordnar för oss och lyssna lite till hur det är att vara egen företagare. Det är ju absolut inget jag har tänkt på, men Åsa kommenterade att många fler av oss än vi tror kommer ta den vägen. Dessutom pratade vi lite och eftersom jag vill skriva manus och hålla på med journalistik är det ju inte helt omöjligt att jag frilansar en hel del. Faktiskt väldigt troligt. Att frilansa är ju att vara egen företagare. Då är ju lunchen fantastiskt bra. Det kostar ju bara 20 kronor och då får man mat till det. Kan det bli bättre? Haha. Får se hur det går. 

Nej, nu ska jag snart försöka sova. Martin kanske hör av sig tidigt imorgon och vill att jag ska komma med lite saker som han ska dela ut. Vill ju inte att han ska behöva vänta tusen år för att jag är extremt seg på morgonen ;) 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0