I'm not gonna give up

Jag överlevde! Och vi behövde inte ens prata med Åsa efteråt. Jag undrar vad som hänt med Åsa sen B-kursen. Jag gillade henne då, men hon var väldigt hård på hur saker skulle vara och så vidare. Hon hade sina favoriter och de hon inte gillade lika mycket då kändes det som och jag var något mellanting. Sen C-kursen började har hon varit hur trevlig som helst! Det känns som att hon verkligen försöker göra det hon kan för att alla ska klara sig och tycka det är intressant. Och som att alla är lika mycket favoriter i hennes bok. När vi kom dit hade hon delat in oss i grupper om tre eller två och vi fick sedan diskutera i dem för att sedan redovisa i hela gruppen. Det gick ju super! Alla kom till tals. Jag tackar nog mest en som jag var i grupp med för det. Han tittade på mig och tog upp en sak vi pratat om och bjöd in mig att ta det. Det gjorde jag. Och Åsa kom in där också och jag kände mig sjukt duktig. Haha. Efteråt sa hon att hon tyckte det hade gått väldigt bra för alla. Vi kommer nog klara det här. Jupps! :)

När jag kom hem sen upptäckte jag att schemat för Manusverkstan kommit. Ser bra ut. Onsdagar. Då hinner jag med zumban också! Dock var inte gästföreläsningarna med där så vi får se när de kommer ligga. Då får man väl ta det då liksom. GAH! Jag är extremt taggad på att få komma igång. Dessutom bollade jag, Katrina och Beatrice lite idéer till C-uppsatsen och nu känns det som mitt val har utökats. Finns så mycket kul att skriva om. Exempelvis skriva om Narnia och historian som ligger gömd i den. Det är lite det vi har pratat om nu. Historia ligger till grund för någonting och kan användas för att fantisera till något annat. I speciellt andra Narnia ligger ju andra världskriget väldigt nära berättelsen och tänker man på det så är det nästan en avbildning av kriget. Intressant! Grekisk mytologi i film är inte så lång ifrån ett ämne heller. Åh, hur ska jag kunna välja? 

Fortsättning följer..
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0