The world's gonna know your name

Det här med att endast lära genom kurslitteratur. Jag kommer gå under! Vad skönt om man hade dyslexi eller något sånt så man faktiskt hade en anledning till att det gick dåligt. Nu säger jag absolut inte att man kommer undan om man har de svårigheterna! Grejen är bara att det inte hjälper om jag läser en sak tio gånger, jag fattar ändå inte och då vore det skönt att känna att det är av en anledning. Nu känner jag mig bara dum. Speciellt då alla säger att det jag håller på och försöker ta mig igenom nu är en lätt text. På den delen jag läser ska vi definera vilket problem författarna tar upp, men som jag ser det är de bara positiva till allt och det finns inget problem. F å r  P A N I K!!

Skriver en stund om min dag istället, för att slappna av innan jag fortsätter. Dagen började på höstmässan där jag stod cirka två timmar för Lösnummer. Det kom inte väldigt många förbi, men lite blev det. Tycker det är ganska kul att få göra lite olika saker, att allt inte är skrivjobb. Dessutom gillar jag alla tillfällen jag får att faktiskt göra något för Lösnummer eftersom jag inte hinner med så mycket. Emma berättade dock idag att det inte gjorde något, att jag låg ganska bra till om man såg till statistik över skrivna artiklar bland redaktionen. Skönt att höra! Då kanske jag kan släppa på mitt dåliga samvete för det..
Efter det åkte jag upp på stan för klippning. Hon som klippte mig förra gången verkar inte jobba kvar för det gick inte boka en tid med henne. Den nya frisören var inte lika trevlig, men det gick väl an. Studentrabbaten välkomnas ju också alltid. När jag var uppfräschad i håret tog jag och Mina en sen lunch. Prat och ett försök att komma ifrån alla getingar som fanns blev det. Hur som, trevligt att träffa Mina.. som alltid. 
SEN, åkte jag tillbaka till universitetet och blev fotograferad till Lösnummer. Ny bylinebild till mina krönikor. Tillslut tyckte jag det blev en ganska bra bild. Tur att de andra kunde säga om det blev bra eller ej, jag som aldrig blir nöjd typ. När jag kom hem sen satte jag mig vid datorn och började med läsning samt att skicka lite mail åt filmklubben. Sen var jag faktiskt tvungen att lägga mig ner en stund för det är sjukt vad trött jag är. Jag har ett slags tryck i huvudet som gör det jobbigt att sitta eller vara uppe. Haha, GOSH vad jag klagar. Meeeen, blir nog en tidig kväll. Skönt att inte ha något inplanerat imorgon. Bara läsning och eventuellt en tur till Marieberg med Ia på eftermiddagen. Och zumba på kvällen. 

Hoppas alla haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: evelina

Hej tjejen! Har samma problem med att läsa och lära, det går bara inte. Har lärt mig att jag måste bearbeta texten på något vis och det som brukar fungera för mig är att stryka över med överstrykningspenna och skriva kommentarer/förtydlingar/frågor i marginalerna. Vill man inte kladda i boken eller vad det nu är man läser i kan man använda post-it-lappar (fast det funkar inte lika bra, enligt mig). Det kan vara svårt att motivera sig att göra allt det arbetet, det är ju mycket enklare att bara läsa, men det fungerar jättebra för mig!

Kram! /Evelina

Svar: Åh, superbra tips! Tack :)
Emma

2012-09-06 @ 13:15:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0