Reasons to keep going

När jag gick manuskursen och skrev på mitt manus Drömmen om Madrid var anledningen att jag skrev det min familj. Det var alltid sånt bråk mellan parterna att ena sidan sa att hästar bara är att lala runt och fotboll bara är vuxna män som springer runt en boll. Jag ville visa att så inte är fallet och använde då delar av mina egna erfarenheter i det jag skrev. Nu har det gått drygt ett år sen jag la ner det och inspirationen har kommit tillbaka. Idag fick jag dessutom ytterligare en anledning att skriva på det. Det var nämligen en kille som twittrade om att man inte kan "älska" ett lag man endast sett på TV. Han jämförde det med att älska en porrskådis. Sedan var det en av de jag följer som hade retweetat det. Egentligen ville jag bara skriva en arg tweet tillbaka och berätta hur fel han har. Men det gjorde jag inte. Istället lägger jag den energin på att få till Drömmen om Madrid så bra som möjligt. Då kanske det en dag kan visa den där kärleken och hur viktig den faktiskt är. Då kanske det kan få människor att förstå. Hoppas.

Goodnight and Goodbye



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0