Pitch Perfect


Igår var jag på förhandsvisningen av filmen Pitch Perfect med bland andra Anna Kendrick och Brittany Snow. Filmen handlar om Beca som börjar på collage, trots att hon hellre vill flytta till LA och starta en karriär som DJ. Efter att en månad gått och Beca inte fått några vänner samt skolkar lovar hennes pappa att han ska hjälpa henne till LA om hon går med i en förening och verkligen försöker. Föreningen Beca går med i är a capella gruppen Bellas som är i starkt behov av medlemmar för att kunna ta sig till den stora finalen och lyckas vända förra årets fiasko till succé. Samtidigt skapas en vänskap, och ett hopp om mer, mellan Beca och Jessie - som sjunger i gruppen som är Bellas största rival. 

Pitch Perfect är en film som rent filmiskt kanske inte når upp till de höga siffrorna, men är absolut sevärd för det. Det finns ingen tvekan om att det kommer bli en film där det tas repliker från hej vilt ut i verkligheten. Det går nämligen knappt en scen utan ett citat som får varje person i salen att skratta. 

En del saker är extremt överdrivna och får mig att tro att filmen endast är ett hån mot liknande filmer - och framför allt Glee. Dock lyckas den i övrigt hämta upp de där ögonblicken och blir så mycket bättre. Musiken är även den fantastisk på sina ställen. Då de sjungen en Mash-Up mellan Just the way you are och Just a dream får jag nästan gåshud!

Vill slå ett extra slag för Skyler Austin också som spelar Jessie. Det går inte att se denna film utan att falla lite för honom. Sa jag att Jessies stora passion är filmmusik. AH! Bara det gör ju att jag faller en smula.


För att summera: Se den! Den kommer utan tvekan hitta hem till min DVD-pelare i framtiden och bli en självklar film att se då man inte orkar med så mycket annat. Muy Bien!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0