2012

Jag älskar listor. När andra lägger upp på sin blogg är jag inte långsam att följa efter. Här kommer 2012!

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Hmm, jag åkte själv till Stockholm för intervju inför en praktikplats på Mellons webbredaktion. Det är inte något jag gjort förut. Jag satt med ett 90 sidor manus i händerna. Jag pitchade för tre producenter. Jag var med och festade på Madrids torg. Haha. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vad jag vet om. Någon som vill erkänna något?

Dog någon som stod dig nära?
Bara Skrållan, min katt. Det var sorgligt och jag grät ganska rejält den kvällen jag fick veta.

Vilka länder besökte du?
Spanien!! Sen stannade vi på flygplatserna i Nederländerna och Frankrike. Räknas det?

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Med tanke på hur mitt 2012 har sett ut känns det dumt att svara ja på denna fråga. Därför blir det ett nej.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
2 juli. Utan tvekan! (Hoppas jag inte tagit fel på datumet nu!) Spanska landslagets hemkomst till Madrid och det där speciella ögonblicket med ögonkontakt kommer jag aldrig att glömma!

Vad var din största framgång 2012?
Hmm, svår fråga. Kanske att en producent faktiskt hörde av sig efter pitchningen. Det gjorde iaf att jag bestämde mig för att fortsätta. Japp, får ta det.

Största misstaget?
Egentligen var det väl något som kom 2011, men det fortsatte 2012 så jag tar det. En person gjorde att jag tappade fokus på vem jag var då denna var så fixerad på att man var tvungen att vara på ett speciellt sätt för att vara okej. Mitt misstag var att tro att alla tycker så och såg inte att så inte var fallet.

Bästa köpet?
Oj! Borde kanske komma på nåt, men oj vad svårt det var. Så länge säger jaaaaaag.. Min spegel med Realloggan på. Blev kär direkt jag gick förbi skyltfönstret.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket! Hela resan till Madrid exempelvis. Tar det för att slippa räkna upp allt. Som sagt, 2012 har varit mitt år.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Save the World (Swedish House Maffia), Try (P!nk). Och en massa andra. Haha

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

Vad önskar du att du gjort mer?
Svår fråga. Vet faktiskt inte. Kanske tänkt efter mer..

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tagit på mig saker. Alltså inte sagt att jag ska göra saker. Det blir så stressigt.

Blev du kär i år?
Det beror på vad som menas med det. Jag har inte direkt träffat någon ny. Däremot kanske någon gammal har blivit starkare. Hosthost.

Favoritprogram på TV?
Den var ju inte särskilt svår. Haha. ONCE UPON A TIME!

Bästa boken du läste i år?
Inte min fråga direkt. Ändrar lite till bästa film. HOBBIT!

Största musikaliska upptäckten?
Men vilken svår fråga! Många upptäckter har ju gjorts, men vilken är den största. Äsch, jag lämnar det blankt.

Något du önskade dig och fick?
En vinst i Eurovision kanske. Bara för att ta något annat än Madrid. Haha.

Något du önskade dig och inte fick?
Kanske praktikplatsen på Mellon. Även om det inte gjorde så mycket.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag besökte Bernabeu på dagen och på kvällen satte vi oss på en uteservering, drack fanta, åt en god varm macka som kunde varit ett bakverk och bara hade det extremt bra!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, då hade jag nog inte varit rolig att vara runt! Haha. 

Vad fick dig att må bra?
Väldigt mycket. Men för att variera mig lite så säger jag väl främst mina vänner här. De har fått mig att må bra. Och familjen. Och att följa Elsas blogg. Det var det som fick mig att komma ur det där jag skrev var mitt största misstag.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ehe.. Ramos? ;) Nej, kanske inte menas så? Men jag kommer inte på någon annan..

Vem saknade du?
Kanske personen som jag lite hemighetsfullt nämnt. Ni vet, som jag också nämnde lite under frågan om ifall man blivit kär. Kanske. Vem har jag annars saknat? Kommer inte på.

De bästa nya människorna du träffade?
Hmm. Elin! De flesta andra har jag ju redan träffat. Hela gänget som jobbade på hostellet i Madrid var ju inte helt fel heller.

Mest stolt över?
Att jag har vågat! Jag vågade tatuera mig och jag vågade sätta mig ansikte mot ansikte med tre producenter och pitcha mitt manus. Jag vågade åka ensam till Stockholm på intervju. Det är jag stolt över.

Högsta önskan just nu?
Att 2013 ska bli minst lika bra som 2012. Att jag ska hitta ett jobb som jag älskar där jag på något sätt får skriva om film. Och det där.. Hosthost.

That's it! Tack för mig.
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0