Långsamt, så långsamt

Det blev inget inlägg som jag lovade. Förlåt för det. Jag fick sådan olust att sitta framför datorn att jag helt glömde bort det. Jag kör nu istället. Dagen har varit både bra och mindre bra. Det började med handledning där det skulle bestämmas om jag kunde lägga upp den nästa vecka och vara med på seminariet den 18e. Det kom både bra och dåliga nyheter. Allt beroende på hur man ser på saken. Den dåliga nyheten är att jag inte får lägga upp den nästa vecka. Det är lite mer att jobba på och Åsa trodde inte att jag skulle hinna med det till nästa vecka. Det kan hon ha rätt i. Den goda (?) nyheten är att seminariet blivit framflyttat för, vad jag förstod det som, ALLA. Haha. Varken Åsa eller Cecilia (den andra handledaren) tyckte att uppsatserna var redo att läggas upp så de bestämde att flytta fram det. Då känner jag mig lite mindre dålig. Haha. Nästa inlämning, då uppsatserna ska upp, blir 26e februari. Ett tag kvar med andra ord. Då ska jag baske mig hinna med att få till detta. Feedbacken jag fick var väldigt bra och det känns som en del frågetecken rätades ut. Jag fick också tips att prata med en tjej som pluggar en högre utbildning på Musikhögskolan om lite råd inför min analys av låtarna. Jag pratade med henne och var väldigt peppad på att hjälpa mig. Guld! Känns verkligen jättebra. Dessutom fick jag beröm av Åsa för migg skrivande. Jag har ju oroat mig för att jag inte använder ett tillräckligt akademiskt språk, men det fick jag veta idag att jag inte ska bekymra mig om. Jag skriver tydligen på ett väldigt lätt och förståeligt sätt vilket, enligt Åsa, är en väldigt stark egenskap. Tackar! Sen fick jag dock veta att jag skriver på engelska - även när jag skriver svenska. Något uttryck var engelskt som jag bara översatt och som inte används på svenska. Sen har jag gjort engelska särskrivningar. OOPS! 

Efter handledningen var jag ute på Marieberg. Jag köpte ett par skor och två par lådor. Lådorna har jag velat ha sedan Elsa lade upp dem på sin blogg. Jag kommenterade ett senare inlägg hos henne där hon återigen hade med lådorna om att jag ville ha ett par. Hon tyckte att jag skulle slå till. Så nu har jag gjort det. Elsas ord är min lag. Haha. Eller ni vet ;) Såååå fina! Nedan är en bild på dem från Elsas blogg. Jag har endast köpt de två översta för den understa var slut :(


Nu ska jag fortsätta på mitt treatment. Fick inspiration till en ny berättelse som kanske blir att söka till manusverkstan nästa år med. Vi får se. I samma veva fick jag dock inspiration till det treatment jag håller på med. Vill ju så gärna att det ska bli bra nu!

OJ, vilket långt inlägg. Äsch! Hoppas ni haft en bra dag alla!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0