Startordning: Check!


Startordningen för Melodifestivalen är gjord. Först ut är David Lindgren med låten Skyline och avslutar gör Ulrik Munther med sin låt Tell the World I'm Here. Björkman vill rama in tävlingen med två artister som var så framträdande förra året. Ett väldigt smart val om du frågar mig. Avslutar de andra deltävlingarna gör Michael Feiner & Caisa, Sean Banan och Janet Leon. På Mellons hemsida berättar Björkman att samtliga bidrag som avslutar sina deltävlingar bjuder på fest och fyrverkeri. De övriga som startar sina deltävlingar är Anton Ewald, Eddie Razaz och Army of Lovers. 

Om man ser på 2000-talet har väldigt många haft sista startnumret i sin deltävling. Sedan 2005 är det endast Anna Bergendahl som inte gått ut som sista akt. Hon hade istället nummer 5. Väl i Eurovision gick det ju lite sådär då. 2004 började Lena PH sin deltävling. Själv, på namnen, tycker jag de som går ut just först i sina deltävlingar låter väldigt lovande. Men man ska aldrig säga aldrig. Antingen följs traditionen av vinnare och det blir fest i Eurovision eller så bryts den och går tillbaka till 2004. Förhoppningsvis blir det bra vilket som. 

Startordningarna kommer kanske upp lite senare då jag har lite mer tid. Om någon inte sett den redan och vill ha den så får ni hojta så lovar jag att den kommer fortare än ni hinner blinka! :)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0