We are one


Jag sitter och väntar på att dragningen i Eurovision ska börja. Det är dragningen som avgör vilket land som ska delta i vilken semi-final. Det känns alltid som startskottet på riktigt för Eurovision då dragningen görs. Dessutom har de idag släppt loggan samt årets tagline. Årets logga är en fjäril, vilket jag kan känna är lite meant to be. Jag har funderat över två olika tatueringar. En där jag har två fjärilar på skuldran och en där jag har en av ESCs loggor. Jag ville vänta att bestämma något till Sveriges logga kom. Ja, behöver jag säga mer? Haha. Men vi får se. 

Jag tycker också att loggan och taglinen verkligen tar fasta på något bra. Förra årets ESC var väl lite sisodär då man tänker på vad hela tävlingen går ut på. Armenien deltog inte då de kände sig hotade. Flera människors hem förstördes då de byggde arenan. Jag är fortfarande helt förbluffad över att de lät det hända och inte bara flyttade tävlingen till ett annat land. I år vill ju Sverige gå tillbaka till att ESC ska vara den plats där Europa för en stund enas och är fredligt. Tanken med loggan är "The butterfly effekt", alltså att vi alla kan - tillsammans. We are one. Jag är stolt över att kalla mig svensk!


Let the Eurovision begin!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0