What is up, is down

Jag tycker att det kanske är dags för ett litet inlägg om vad som händer i Madrid och världens (enligt mig) bästa fotbollslag. Det händer en del. Främst så var Ramos inblandad i lite.. ja, grejer, i sista matchen som gör att han blir borta i hela 5 matcher. Varför kan han inte bara hålla munnen stängd? Okej, jag förstår att han blir förbannad, men att uttrycka det mot domarna är väl kanske inte det smartaste man kan göra. Speciellt inte då Real behöver alla spelare de kan få. Tydligen så har Ronaldo så många gula kort med sig att han måste stå över kvällens match. Tur för oss att Higuain har kommit tillbaka och kan spela. Higuain har dessutom på en presskonferens sagt att det bara är spekulationer kring att han ska lämna Real nu, han har fokus på sitt lag och tänker inte så mycket på det andra. Jag litar på honom för nu. Annars blir jag knäpp.


Sen är det ju en massa rykten kring Mou. Vad som är sant och inte vet jag inte. Higuain säger dock att alla i laget står bakom honom. Även om det säkert är så, så är jag också helt övertygad över att en del kokar lite smått. Casillas har ju exempelvis blivit petad som första målvakt. Mou tyckte han var för ohotad så nu låter han andra spela så Casillas får träna lite mer. GAAAAAH!. Och en del spelare får tydligen sitta på bänken ibland för Mou tycker de har tankarna på annat än det som händer på planen. Enligt rykten ska det vara anledningen till att Ramos fick sitta på bänken en match. Tidningarna spekulerade kring att Mou tyckte Ramos tänkte för mycket på sin nya tjej (som för övrigt blivit en stor snackis i Spanien). haha. Kära nån. Huruvuda laget står bakom honom kan jag alltså inte riktigt säga, men fansen börjar tröttna på tränaren som fram tills nu varit helt fantastisk. Jag är nog en av dem. Så som Real spelat hittills den här säsongen beror ju på något. En av anledningarna är ju alla skador som varit och är, men en anledning tror jag också är för att det är oroligt i laget. Vi får se vad framtiden visar. En av anledningen till att förtroendet från fansen sjunker är för att de anser att Mous utspel och mediestrategier skadar klubbens image. En vettig anledning att tappa förtroendet enligt mig.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0