Breaking down the walls

Åh vad dålig jag är på att uppdatera när jag är på praktiken. Kör lite sammanfattning på de två senaste dagarna nu istället. Det har varit lite upp och ner. Som vanligt.

I torsdags fick jag ringa. Ringa, ringa och sen ringa lite mer. På plussidan så tycker jag inte längre att telefonen är hemsk. Haha. Ringde till och med till kommunen på lunchen angående ett bidrag till filmklubben. ÅH vad stolt jag var över mig själv då! Mindre bra gick det med mötesbokningarna. Alla som var intresserade ville inte boka något möte förrän de vet hur deras schema ser ut efter semestern. De flesta lät mig inte ens berätta vad det hela handlade om. Personligen kan jag tycka att det är ganska onödigt att jag sitter och ringer med tanke på responsen jag fick då. Bättre att antingen projektledaren, som jag bokar möten till, ringer själv nu, eller att man återkommer och tar upp det igen efter semestern. Speciellt med tanke på att de ska på semester själva snart. Men men. Efter det gick jag iväg till Espresso House och fick en himmelsk upplevelse. Hur mycket jag älskar Vaniljfrappino vet ni säkert nu, men i torsdags tog jag även ett av deras scones. De två tillsammans. MUMS! Sen kom Mina och vi hann prata lite innan det var möte med filmklubben. Sen satt jag och Mina kvar en stund innan jag fick åka med till Mellringe där bilen stod och väntade på mig. Fick även säsong 1-4 av The Big Bang Theory av Mina då hon fått en ny box där även säsong 5 ingår i födelsedagspresent. Glad tjej har ni här. En av de bästa serierna som finns!

Igår fortsatte jag med både OpenArt vandringen som jag och Sana, andra praktikanten, håller på med och ringandet. Båda gick ganska bra. Blev nästan utskälld av en kund jag ringde till, men en annan var övertrevlig istället. Den sista, som var sådär trevlig, lyckades jag få till att projektledaren ska ringa iaf. Tog lite övertalning och så, men det blir nog bra. Då jag lagt på kom Fredrik, som är projektledaren, in tillsammans med en av de andra säljarna och berättade att de stått och tjuvlyssnat. Haha, herregud. Tur att jag inte visste det! De lät dock väldigt positiva. Enda jag ska tänka på är att lägga in lite mer superlativ så jag verkligen säljer in det. 
Efter praktiken träffade jag upp Elin en stund innan även Ia dök upp och vi gick på bio. The Bling Ring sågs och recension kommer. I kassan stod Ben Barnes och de hade nya samlarmuggar. Hur fina som helst från filmen Dumma mej 2. Ben Barnes log lite där i kassan när jag stod och skulle välja figur. Haha. Jag absolut älskar mina samlarmuggar!! 

Det var det. Idag ska jag försöka skriva ihop två recensioner och kanske planera lite inför nästa vecka. Tre filmer jag vill recensera går på bio som jag inte ännu sätt och nästa vecka kommer ytterligare en. Dessutom är ju nästa vecka sista på praktiken vilket innebär sista jag är inne i stan och inte behöver åka extra för att gå på bio. Ska försöka para ihop filmer med personer. En del av er kanske får förfrågningar här snart ;) Haha. Jag fick även ett tips från Elin på ett reportage man kan skriva och Martin, webbredaktören för Totally Örebro, tyckte det lät intressant och sa att jag kunde ta det. Ska bara se så det funkar med tid och min handledare. Muy Bien.

Hoppas ni har en bra lördag och orkade igenom hela långa inlägget ;)
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0