Rise and Shine

Vi kör väl ett litet inlägg så här på morgonen innan jag ger mig av mot praktiken. Gårdagen gick bra och alla är jättetrevliga. Enda problemet är att jag typ inte fick göra något. Var ute i ett par timmar oxh försökte få folk att svara på en undersökning, men that's it. Sen fick jag bara sitta och läsa igenom deras hemsida för att få koll på allt. Hmm. Det var en praktikant till och hon gick tidigare för hon inte hade något att göra. Känns bra. Idag skulle hur som min handledare vara på plats så jag hoppas att hon kanske har lite saker uttänkta åt mig. Känns så dumt att ta in en praktikant när man inte har något för den att göra. Jag är där för att lära mig och jobba, inte bara sitta och vänta tills någon behöver hjälp. 
En annan sak jag blev lite paff över var att alla satt och jobbade. Haha. Låter kanske knäppt. Grejen är att på Stadsbyggnadskontoret var det fika på förmiddagen, lunch, fika på eftermiddagen och sen tog man kaffe och satte sig och pratade lite hur som. "Man behöver en paus ibland för att orka" sa dom. På HKM tar man lunch 12 and that's it. Sen sitter de på deras platser och jobbar. Visst hämtar de kaffe, men inte för att sätta sig och prata med någon, utan för att ha medan de jobbar. Ni förstår ju hur paff jag blev. Haha.
 
I eftermiddag, om jag får gå lite tidigare, har jag en inbokad klipptid som mormor fixat för någon månad sen. Hon betalar. Tackar. Ska bli skönt att äntligen få en någorlunda frisyr igen och klippa av ruffset jag har nu. Muy bien.
 
Hoppas ni alla har en bra dag nu!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0