I don't even wanna fight

Jag vill tro att solen äntligen tagit över och kan få våren att anlända. Kanske redan i tid till påsk? Det är fantastiskt varmt ute idag, åtminstone här på landet. Om ni fryser är ni välkomna hit :)

Igår tog jag bilen och åkte upp till Lindesberg. Elin ville kolla lite i en av mina böcker och jag behövde lite hjälp med mitt manus. Allting gick bra. Elin fick det hon ville och jag fick det jag ville. Egentligen tror jag inte att jag behöver gå på manusverkstan på onsdag, men det kanske är kul att höra olika åsikter. Dessutom är det kanske lite egoistiskt att inte gå bara för det känns bättre med mitt manus. Finns ju andra manus som man kanske ska läsa och ge feedback på. Det jag ville säga var att vad som än sägs på onsdag så vet jag nog hur jag ska komma vidare. Muy Bien! 
På kvällen sen var det Hobbit-event. Om man förhandsbokat filmen från Discshop fick man en kod så man kunde se på eventet. Hur kul som helst. Man fick se olika tagningar av olika scener från kommande filmen samt några av scenerna som kommer. Peter Jackson svarade även på lite frågor. Hur bra som helst!! Och jag är lite avundsjuk måste jag säga. Att sitta i ett klipprum med världens största TV och få ihop en film måste vara det absolut roligaste som finns. Vill. Göra.

Som ni kanske sett har jag börjat en ny del här på bloggen. Jag älskar sånt! Denna gång kallar jag delen "Welcome to the fairytale" och det är en hyllning till min absoluta favoritserie - Once Upon a Time. Lite hör det ihop med att jag nu ska börja skriva ett manus som behandlar lite samma ämne. Snövit ur den elaka drottningens perspektiv. Är extremt taggad på att skriva detta manus. Tror det kan bli riktigt bra!

Hoppas ni har en bra måndag nu alla!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0