It will never be impossible

Men varför ska det vara så svårt för!! Med mina ändringar i manuset känns det som att min favoritkaraktär inte kommer fram på det sätt jag vill. På ett sätt vill jag göra honom till huvudkaraktären, men med tanke på vad som väntar honom går ju inte det (nej, jag vill inte avslöja någonting!). GAH! Och jag får inte alls ihop scenerna. Tror jag egentligen borde skriva manus tillsammans med någon. Jag har idéerna och så får den andra personen pussla med scenerna för att få ihop det så man förstår vad jag är ute efter. Haha. Kanske kan vara något? Jag vill liksom att alla scener ska vara intressanta. Jag vill att alla scener ska hänga ihop, precis som de ska i ett manus. Just nu är mina scener bara inkastade för att någonting ska hända. Och så är jag den som älskar scener som finns där bara för att de är fina och lägger gärna in dom. Det kommer ju sågas totalt sen. Såå frustrerande. Äsch, jag får väl skriva och se vad som sägs på mötet nästa onsdag.

För övrigt kan jag meddela att jag funderar på att gå i ide när manuset är klart. Solen är framme och ger riktiga vårkänslor - så länge man sitter inne. Så fort man tar ett kliv utanför dörren fryser man som om det vore vinter. Påminner lite om en minimusikal vi gjorde i skolan - "Den frusna tjälen". Tillslut kom solen och jagade bort tjälen och så kom våren. Haha. Det kan väl hända nu också? Snälla värme, du får gärna komma nu. 

Tillbaka till skrivandet nu. Hoppas ni har en bra start på veckan!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0