My Corsican Romance


Nu finns min recension av My Corsican Romance ute på dvdkritik. Vill ni läsa så hittar nu den här. Det är en film som nästan lurades lite. Under hela tiden jag tittade tyckte jag den var riktigt bra. Väl efter började jag fundera och insåg att den egentligen var full av brister och inte alls var uppbyggd som den skulle. Det är en usel första akt, tillika sista akt. Hela filmen är som en enda lång akt två. Trots det är den charmig och jag kommer utan tvekan se den igen. På något sätt har alltså filmskaparna lyckats göra någonting som gör att man kan se förbi alla brister som finns och faktiskt njuta av filmen ändå. Tänk om man faktiskt lagt ner tid och gjort den bra från början, tänk vad bra den skulle vara i slutet då också!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0