Olympus Has Fallen


Nu finns ÄNTLIGEN min recension av Olympus Has Fallen uppe på Lösnummer. Om ni vill läsa som hittar ni den här. "Mer än bara Vita huset som faller" är titeln och syftar på att det kanske inte är världens bästa film. Storyn har man sett, och kommer att se, tusen gånger om. Det som håller upp den är dock främst Gerard Butler, som han alltid gör så fort han dyker upp på skärmen, samt Morgan Freeman. Är det ens möjligt att ogilla Morgan Freeman? 

Något jag satt och tänkte på hela filmen var att det faktiskt kan hända på riktigt. Eller? Ger inte filmer som denna extremt mycket idéer till terrorister? Förhoppningsvis är dock försvaret runt Vita huset bättre än det var i den här filmen.

I det hela så var den helt okej, även om jag är säker på att det finns bättre filmer inom denna genra. Detta var dock första jag såg. Tror inte att det kommer bli en genre jag sitter och kollar på varje film jag kan hitta. Jag nöjer mig med detta..


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0