Reading the words

Gårdagen gick riktigt bra. Producenterna verkade älska Elins manus. De var väldigt positiva och det lät som att de gärna ville läsa när hon blir klar också. Kan nog inte vara helt omöjligt att få det manuset producerat. Innan readingen skulle börja fattades två av skådespelarna som skulle läsa. Hon som jobbar på teatern fick hoppa in och sen vände sig Oliver till oss i Manusverkstan för den andra rollen. När jag mailade in mitt manus skrev jag att jag kunde tänka mig att hjälpa till om det behövdes. Anledningen till att jag skrev det var för att han frågade och jag trodde alla skrev att de kunde göra det. Man vill ju vara snäll liksom. Efter en relativt lång tystnad vända han sig dock till mig och sa att jag fick göra det. Jag hade ju faktiskt sagt att jag kunde. GAH! Där fick jag för att jag skulle vara snäll. Fick snällt gå fram och sätta mig och läsa. Som tur är fick jag inte den av de två karaktärerna som skulle läsa mest. Efter readingen kom Annelie, vars manus ska läsas nästa måndag, och frågade om jag kunde läsa hennes huvudkaraktär. Hur kunde jag säga nej? Jag ska ju ändå dit och det har visat sig vara svårt att få ihop folk som kan komma till Kumla. Som tur är har jag ett gammalt utkast av början på hennes manus så jag kanske kan se lite hur karaktären är. Haha. Och ja, jag är redan nervös ;)


Bion sen var.. najs. Haha. Jag och Mina hade det supertrevligt, speciellt eftersom vi hade hela salongen för oss själva. Om det inte var för att jag såg en person till komma ut från en salong skulle jag säga att vi var helt själva på bion. Vi kunde sprida ut oss och prata utan att behöva tänka på andra. Trevlans. Filmen, Iron Man 3, var ju inte heller helt dålig även om den på sina ställen var lite over the top. 

Idag har jag jobbar lite här hemma. Klyvt ved, flyttat halm och lite sånt. Inget roligare. Nu ska jag skriva lite manus. Är riktigt taggad på ändringarna som kommer efter förra mötet. Let's go!

Nu vet ni. Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0