Trailer: The Great Gatsby


Det som är så magnifikt med trailers är att om de är bra så kan de locka folk att se filmen, även om de annars inte skulle sett den. Problemet är bara att om en trailer är helt fantastisk blir förväntningarna inför filmen stora. De flesta filmer kan inte nå upp till dessa förväntningar. Tråkigt. Personligen föredrar jag därför att se trailers. Kan ge inspiration till egna filmidéer och att göra ett jobb som kan leva upp till en eventuell trailer. 

Men som sagt - jag ÄLSKAR trailers. Speciellt hur musiken så omsorgsfullt för fram exakt den känsla man vill med filmen. Till filmen The Great Gatsby har jag sett två trailers. Den nedan älskar jag främst för låten som kommer i slutet, Love is blindness. Så känslig på att sätt och vis. Den ovan tycker jag också är riktigt bra, även om den är lite "lugnare". Mer fokus på själva storyn. Intressant att det känns lite som två filmer som bara råkar ha några gemensamma komponenter. 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0