Come take me home

Jag har säkerligen sagt det förut och kommer säkerligen säga om det miljontals gånger. Men är inte bio det mest underbara som finns? Bara för att jag älskade Thor: The Dark World så mycket och mamma skulle försöka få morfar att tanka min bil så bestämde jag mig för att gå på bio idag också. Då jag gick den tidiga visningen (som de bara kör varannan onsdag här i Norrköping!!) så var jag helt själv i vad jag tror är deras största salong. Bara för att jag kunde så köpte jag en stor snacks och knaprade på så högt jag kunde. Varför kan inte varje dag vara så för? 

Jag gick faktiskt tidigare än jag behövt till bion. Är så svårt att tänka sig in i det faktum att det knappt tar fem minuter att komma dit från där jag bor. Det slutade med att jag satt där i salongen 25 minuter innan det började. Det visade sig vara ganska bra för jag fick faktiskt en del skrivet. Av någon anledning blockeras jag så fort jag är hemma. Spelar ingen roll om det är hemma på landet eller i lägenheten i Norrköping. Hemma blockeras jag. Skönt att det släppte lite på bion alltså. Tummen upp till det!

Imorgon är det föreläsning som gäller. Kulturpolitik och kulturarbetarens villkor. Hoppas det blir mer intressant än jag förväntar mig. Som tur är håller den bara på i ett par timmar. Tror jag ska sätta mig och läsa lite sen. Vi har fått en massa papper som vi sedan har två seminarier på i nästa vecka. Work work.


Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0