My Life In Ruins


Den andra filmen jag pratat om senaste tiden som jag är helt beroende av är My life in ruins, som med svenks översättning blir Min stora feta grekiska semester. Den är enligt mig helt underbar. Bland annat får man se en massa ruiner av det antika Grekland, det här är nämligen första amerikanska film som tilläts filma i Acropolis. Bara det liksom. Men sen har jag också lärt mig några grekiska ord. Bland annat vet jag nu att Kalismera betyder god dag och Kalispera betyder god kväll. Efter den här filmen har jag fått en kick och vill läsa båda grekisk mytologi, historia och grekiska. Haha.

Filmen handlar om Georgia (Nia Vardalos) som är professor i det antika grekland, men som på grund av att det inte finns några jobb tvingats ta en tjänst som reseguide. Medan hon vill dela med sig av sin kunskap om ruinerna vill turisterna bara shoppa, äta glass och åka till stranden. Genom filmen får vi följa en av dessa resor, men som visar sig förändra Georgias liv. Hon finner både sin kefi och mannen i sitt liv. LOVE IT!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0