Festival

Ännu en dag till ända. Eller nästan iaf. Vi fick sitta och diskutera våra idéer på examensarbete på förmiddagen och just nu lutar det mot D-uppsats. När jag berättade om att jag är lite orolig att jag inte ska orka med det poängterade de andra att jag kommer ha jättebra stöd från lärarna där så det är nog inget problem. De kan ha menat boken också för en pratade om att flera av lärarna själva har skrivit böcker och så. Haha. Bra att jag vet. Dock berättade jag inte hela storyn om att jag nästan gick in i väggen och mådde jättedåligt när jag skrev min C-uppsats och har kvar lite rädsla från det. Kan ju ha varit andra faktorer som bidrog till att det blev så, men ändå. Känns ändå som att jag måste välja tills fredag då vi ska skriva en kort redovisning av vad vi vill göra. Bestämma sig då kanske..

Efter universitetet så gick jag snabbt för att posta några filmer till filmfesten hemma i Örebro som går av stapeln nästa helg. Glömde ju lämna av dom innan jag åkte till Norrköping så jag fick lösa det på detta viset istället. Efter det knallade jag bort till CNEMA för att jobba mitt första pass på Flimmer, filmfestivalen här i Norrköping. Var superkul! Jag står i kassan. Det blev något fel någon gång och jag är extremt glad att de var så trevliga och kunde svara på alla mina frågor som jag hade hela tiden. En del hade verkligen ingen tidsuppfattning och kom typ två minuter innan filmen började och skulle då köpa biljett och medlemskap. Eftersom en registrering måste göras med medlemskapet så tar det ju en stund så de missar början av filmen. Jättebra liksom. Not. När allt funkade som det skulle var det dock som sagt superkul! Nu är jag ännu mer taggad på att få jobba på Filmstaden. Så fort jag kan flytta hem till Örebro igen ska jag söka extrajobb där. Har ju efter den här helgen ett litet bättre CV som kanske kan locka. Och så ska jag utelämna att jag pluggat en massa film.

Känner att jag har en förmåga att tala i evigheter om absolut ingenting som någon skulle tycka var intressant att läsa. Bra att komma på efter ett antal år av bloggande. Äsch, det får vara så!

Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0