Not working out so great

Jag saknar Örebro universitet. Varför kan inte mitt program vara i Örebro istället? Inte det att jag har något emot Norrköping som stad, absolut inte. Men universitetet här är så konstigt och omständigt. Allt var så lätt i Örebro. Och ni som inte tycker det är lätt i Örebro, kan ni då tänka er hur det är här? Dock älskar jag mitt program, mina lärare och min klass så om de kunde flytta till Örebro vore allt tiptop. Haha.
Varför klagar jag då? Kommer ni ihåg att jag pratat om en annan kurs jag skulle gå, en i dokumentärfilm? Iaf så planerade jag det. Efter att ha pratat med läraren bestämde jag för att inte göra det ändå då det var en del praktiskt och jag bestämde mig för att göra ett teoretiskt examensarbete. Över mail och på introduktionen lät det som att jag kunde vara med på fredagarna då de skulle ha föreläsning eftersom jag kommer skriva om film senare. Allt lät väldigt bra. Så jag mailade honom och frågade om jag bara skulle komma på fredag eller om det var något mer jag skulle göra innan. Efter över en vecka har han nu svarat. Tydligen funkar det inte så. Det på fredagar är inte föreläsningar och jag måste ändå anmäla mig till kursen. Sen får vi se vilka moment jag gör och vilka poäng jag kan få. Jag vill inte ha några poäng! Jag vill bara bredda mi  kunskap genom föreläsningar. Men plötsligt gick inte det pga pengar eller nåt. I Örebro har det aldrig varit några problem. Där har alla som velat kunnat gå på en föreläsning. Det som gör mig mest frustrerad är att han sagt flera gånger att det skulle vara okej. Grrrr. Frågan är nu om jag ska skita i det helt eller på en dag (eftersom det är redovisningar hela dagen idag) sitta på uni och kolla igenom över 5 timmar dokumentärfilm och analysera dom. Plus att han skulle skicka något stort mail med saker som skulle göras. Vet att han kommer bli sur om jag backar, men ärligt så skiter jag nog i det. Han krånglar ju också!! ÅH, vad sur jag blir.
 
Som ni märker är det här inlägget helt och fullt för att jag behövde skriva av mig. Kanske inte så roligt med andra ord. Nu ska jag göra mig klar och gå bort till skolan och lyssna på redovisningar. Hoppas ni har en bra dag.
 
Goodnight and Goddbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0