Turn away and slam the door

Vädret var mycket bättre igår. Det gick extremt fort att köra måste jag säga. Skönt. Mötet med Kosta gick också bra. Han gillade min nya idé. Så nu kommer jag starta från noll på både manushållet och litteraturhållet. Samma idé (alternativt tre noveller) ska utvecklas för båda och under tiden ska jag dokumentera skillnaden och vilken roll jag som författare får i dom. Känner mig väldigt nöjd med det och taggad att få komma igång. Dock ska det också göras en studie som jag är lite sisodär över. Den ska handla om filmindustrin och läget för manusförfattare. Känner mig inte så jättesugen på det. Men det är nog den bästa som dessutom hör ihop med gestaltningen jag ska göra. Blir nog bra. Nu ska jag bara skriva ihop en projektansökan på det här tills måndag. Bara att köra på!

När jag kom från norrköping stannade jag till och träffade Mina. Vi gick och såg Frost som vi planerat. Det var samma i kassan som förra gången och ännu en gång kom mina poäng på bioklubbkortet upp. Haha. Tror jag gillar honom. Nu har jag tre favoriter i kassorna. Som tur var så hade Mina ännu mer poäng. Blev lite skratt kan jag säga. Mer skratt blev det under filmen. Vilken helt underbar film! På alla sätt och vis. Tror jag måste skriva en recension för att få ut att jag vill säga om den. Så länge kan jag bara säga en sak: SE DEN!! Helt klart en av Disneys bästa filmer och det säger ju inte lite. Har hört att vissa inte gillar den för att det är för mycket sång (jag menar HALLÅ, sen när blev det ett problem i Disneyfilmer??) och för att scenen som visades på julafton inte är med. Kan säga att den scenen visst är med, men utformad på ett annat sätt. Själva grejen med den är ju där. Inget att klaga på! Om den inte vinner sina två Oscars så.. så.. Ja, då blir jag INTE glad. Punkt.

Nu ska jag återgå till mitt. Hoppas ni har en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0