Melodifestivalen 2014: Malmö

Då var det dags. På lördag smäller det. Första deltävlingen av Melodifestivalen äger rum i Malmö, förra årets värd av Eurovision. För att skapa lite Mellokänsla här på bloggen tänkte jag varje måndag göra en liten startlista. Kan mycket väl komma upp mer Mello, nu vet ju hur det kan bli. Here we go!


1. To the end - YOHIO
Skriven av: YOHIO, Andreas Johnson, Peter Kvint & Johan Lyander


 
2. Aleo - Mahan Moin
Skriven av: Mahan Moin & Anderz Wrethov


 
3. Bröder - Linus Svenning
Skriven av: Fredrik Kempe


 
4. Casanova - Elisa Lindström
Skriven av: Bobby Ljunggren, Jimmy Jansson & Ingela "Pling" Forsman


 
 5. Bedroom - Alvaro Estrella  (personlig förhandsfavorit)
Skriven av: Jakke Erixson, Jon Bordon, Kristofer Östergren & Loren Francis


 
6. Songbird - Ellen Benediktson
Skriven av: Sharon Vaughn, Johan Fransson, Tim Larsson & Tobias Lundgren



 
7. Bygdens son - Sylvester Schlegel
Skriven av: Sylvester Schlegel

 
8. Survivor - Helena Paparizou
Skriven av: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Karl-Ola Kjellholm & Sharon Vaughn


Det var hela startfältet. Tycker många känns intressanta och som jag ser fram emot att se hur det blir. Går dock inte att komma ifrån Alvaro Estrella som är en av mina favoritdansare samt Helena Paparizou som den Eurovisionälskare jag är. 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0