Tvåtusentretton

Då var 2013 förbi och 2014 är här. Tänkte sammanfatta lite och se framåt. Min decemberlista gick det ju sådär med så istället kör jag en summering såhär. Lite repetition från listan kanske, men ändå. Here it goes!

 
2013 var året då jag såg OneRepublic för första gången live, så även P!nk. Två individuella upplevelser som båda gått rakt till hjärtat. 

 
2013 var året då jag efter år av längtan äntligen fick se Real spela live. Dock i Göteborg och utan favoritspelarna. Men ändå. Nästa mål är att faktiskt få sitta på Bernabeu och uppleva fotbollsmagi. 

 
2013 var året då jag missade en delfinal av Melodifestivalen. Istället hade jag en supertrevlig kväll i Göteborg tillsammans med Mina och hennes bror David på mitt första spex. Otroligt duktiga var dom och David var en av regissörerna. 

 
2013 var året då jag hade en av de bästa smakupplevelserna någonsin. Det var på mormor och morfars bröllopsdag. Diamantbröllop firas inte varje dag. 



2013 var året då jag fick min examen. Äntligen! Nu tog det ju inte tre år som det skulle, men jisses vad jag kämpade de där åren med tentorna. Aldrig mer tenta!
 
 
2013 var året då jag bestämde mig för att skaffa en Masterexamen och började därför på LiU, Campus Norrköping. Snacka om något helt annat än det jag pluggade i Örebro. Här får jag lära mig mer om mig själv, känner mig duktig och som att jag faktiskt kan en massa saker och framför allt så klarar jag allting utan att behöva göra om. Väldigt glad att jag tog det valet. Fina Norrköping <3 Även om det nu blir en flytt tillbaka till Örebro och sedan pendling till Norrköping. 

 
2013 var året jag under ett par veckor fick testa på att vara journalist. Bland annat fick jag se och veta en massa om OpenArt. Kom också på att jag gärna kan jobba som journalist så länge jag får göra journalistiska uppdrag och inte försöka vara säljare och ringa runt för att boka möten till han som ska sälja annonser. 

 
2013 var året då jag tillslut fick Instagram och där kom bilder om att jag börjat läsa Cirkeln (genom att jag träffade författarna och fick lite tips), upptäckte Frapinon, gick på manuskonvent och fick se hur fantastiskt duktiga de är på Teater Nolby.

 
2013 var självklart också året då jag gick på bio. I massvis. Bland annat fick jag så jag kunde recensera hela sommaren. Eftersom ingen annan av recensenterna ville så fick jag fritt fram på alla filmer jag ville. Drömsommaren med andra ord. Det hela resulterade i en sommarkrönika om att sitta i biosalongen istället för att ligga på stranden. Den finns här om någon nu vill läsa om. Jag blev även recensent på dvdkritik och har lyckats få ihop 18 recensioner till dom.

Mycket bra har hänt under 2013. Detta var några av dom. Dags att blicka framåt. Mina mål för 2014:
- Jag ska läsa mer. Minst 10 böcker. Det är mycket för att vara jag då det är ett under om det blir ens en bok om året annars!
- Recensionsiffran på dvdkritik ska höjas om det går. Lösnummer är svår att säga då jag inte vet hur länge jag kan fortsätta eftersom jag inte pluggar där längre.
- Jag se till att få en riktig Madridupplevelse. Göra sånt där jag och Mina aldrig gör när vi är där. Helt enkelt för en gångs skull turista!
- Förhoppningsvis skrivit några utkast på min bok. Är ju trots allt min examensarbete.
- Ta fler bilder!! Inte glömma. Nu har ju min kamera gått i stöket när inte ens Sony säljer laddare. RIP. Förhoppningsvis kan jag inhandla en ny, annars får jag ta med andra kameror. 

God fortsättning på er!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0